piątek, 13 listopada 2015

Recenzja: Chantal, Prosalon, szampon Keratin Style


Pod koniec sierpnia w jednym z warszawskich salonów fryzjerskich skorzystałam z nowego zabiegu: keratynowego wygładzania włosów przy pomocy produktów Prosalon Keratin Style marki Chantal. Po blisko trzech miesiącach od wykonania usługi jestem wciąż zadowolona z efektów – włosy są naprawdę gładkie, nie puszą się i nie wymagają suszenia, a dodajmy, że zgodnie z założeniami skutki zabiegu miały być widoczne znacznie krócej, bo tylko do 8 tygodni.

Zgodnie z poradą fryzjerską od tego czasu regularnie używałam szamponu i odżywki, które otrzymałam w dniu zabiegu – miały one na celu podtrzymać jego efekty. Dziś chciałabym skupić się na tym pierwszym produkcie i dać Wam znać, czy warto po niego sięgnąć.

Oceny cząstkowe: dobryneutralnysłaby.

Opakowanie

Plastikowe, niestety nie przeźroczyste, ale wygodne w użyciu. Na szczycie butelki znajduje się maleńki otwór, ale rzadka konsystencja szamponu sprawia, że łatwo jest go wydobyć. W razie czego możemy też z łatwością odkręcić korek.

Na opakowaniu znajduje się zielona etykieta z dobrze widocznym i nieścieralnym opisem oraz składem INCI


Zapach

Gdy po raz pierwszy używałam szamponu w salonie, fryzjerka zapytała, czy nie przeszkadza mi jego zapach. Odpowiedziałam, że nie – pomieszczenie było dość duże i być może przez to jego woń szybko się rozchodziła i ulatniała. Niewiele było czuć. Fryzjerka dodała tylko, że niektóre klientki skarżą się na zapach tej serii i szybko zmieniłyśmy temat rozmowy. W domu, gdy zaczęłam używać szamponu samodzielnie, jego woń faktycznie wydała mi się dziwna i na początku bardzo mi przeszkadzała. Trudno nawet opisać ten zapach – nie był ani kwiatowy, ani ziołowy, ani tym bardziej owocowy. Taki chemiczny, trudny do zdefiniowania. Z czasem jednak przyzwyczaiłam się do niego i nie stanowił dla mnie problemu.

Skład

W szamponie znajdziemy: Aqua (woda), Sodium Lauroyl Sarcosinate (detergent, nieco łagodnieszy niż SLS), Cocamidopropyl Betaine (łagodny detergent), Coco-Glucoside (emulgator), Cocamidopropylamine Oxide (antystatyk), PEG-90 Glyceryl Isostearate (substancja powierzchniowo czynna), Bis-Diisopropanolamino-PG-Propyl Dimethicone/Bis-Isobutyl PEG-14 Copolymer (nawilża i nadaje objętość), Polysorbarte 20 (emulgator), Butyloctanol (silikon nadający poślizg), Citric Acid (kwas cytrynowy), Hydrolyzed Keratin (hydrolizowana keratyna), Panthenol (pantenol), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (antystatyk, ułatwia rozczesywanie), Polyquaternium-10 (antystatyk, nadaje połysk, ułatwia rozczesywanie), Hydroxypropyl Methylcellulose (polimer, stabilizator emulsji), Parfum (zapach), Laureth-2 (substancja zwilżająca), Methylchloroisothiazolinone (konserwant), Methylisothiazolinone (konserwant), Hexyl Cinnamal (składnik zapachowy), Butylphenyl Methylpropional (składnik zapachowy).

Czyli w skrócie: detergenty, kilka pozytywnych dodatków, dwa konserwanty i dwa składniki zapachowe. Zawartość dość typowa.Wiadomo, że będzie mył i trochę pielęgnował włosy. Jak dla mnie szampon nie musi robić nic więcej.


Działanie

Pieni się nieźle, ale nie szaleńczo. Dobrze myje, nie podrażnia, a włosy są po nim naprawdę mocno wyszorowane – można powiedzieć, że aż „skrzypią” zanim nałoży się na nie odżywkę. Na pewno pomaga w zwalczeniu elektryzowania włosów, lekko wygładza i – dzięki kwasowi cytrynowemu – domyka łuski. Nie jestem pewna, czy to kwestia zabiegu, czy szamponu (myślę, że głównie to pierwsze), ale moje włosy są teraz tak bardzo wygładzone, że często aż nazbyt oklapłe. Wolę jednak u siebie ten efekt niż puszące się, sianowate końcówki.

Konsystencja i wydajność

Szampon jest dość rzadki, przypomina w konsystencji popularny i tani Babydream. Nie mogę jednak powiedzieć, żeby nie był wydajny – służył mi 2,5 miesiąca przy myciu nim głowy co drugi bądź trzeci dzień. Muszę przyznać, że używałam go na tyle długo i regularnie, że zaczął mi się nudzić i chciałam, aby się wreszcie skończył, a on wciąż był w butelce :)


Cena i dostępność

Z kupieniem tego szamponu raczej nie będzie łatwo – produkty Keratin Style są dostępne wyłącznie w wybranych salonach fryzjerskich. Jeśli wykonamy w takim salonie zabieg keratynowego wygładzania przy użyciu produktów Prosalon, szampon i odżywkę dostaniemy gratis. Regularna cena szamponu to natomiast około 50 zł.

Podsumowanie

Czasem korzystamy z takich kosmetyków, których używamy, bo już je mamy, ale wiemy, że w przyszłości raczej nie będziemy za nimi tęsknić. Takim produktem jest dla mnie ten szampon – całkiem dobry, ale jednak łatwy do zastąpienia przez jakiś tańszy odpowiednik. Kłamstwem byłoby jednak napisać, że szampon Prosalon Keratin Style nie spełnia moich wymagań –  odpowiednio radzi sobie ze wszystkimi zadaniami, które powinien spełniać. W mojej recenzji ani więc go nie polecam, ani nie odradzam – pozostawiam tę furtkę otwartą.
 


Inne recenzje szamponów:

15 komentarzy :

  1. Ciekawy kosmetyk, chociaż nie na moje potrzeby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wielką ochotę zafundować sobie taki zabieg ;) Jednak niestety narazie nie jest na moją kieszeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Typowo fryzjerski, dobry ale jak zwykle cena wygórowana dla tego typu produktów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy szampon, ale chyba się na niego nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolor opakowania śliczny i przykuwa uwagę ale moje włosy nie przeszły podobnego zabiegu i by mi się nie przydał. Ostatnio jednak myślę nad czymś takim, ale boję się ryzykować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim włosom obojętne jest jakiego szamponu używam. Buziak :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam sobie keratynowe prostowanie około 2 tygodnie temu. Akurat na fotelu obok siedziała klientka, ktora byla "po" i wypowiadała sie na temat serii, ktora proponowali u mojego fryzjera. Na tyle dosadnie, że odpuściłam i dobieram pielęgnacje sama;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako przyszła fryzjerka jestem ciekawa i skłonna jego użycia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czyli taki średniaczek.. ; ) Bardzo ciekawi mnie sam zabieg! ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie mogę przesadzać z keratyną bo u mnie nadmiar powoduje puszenie się :(

    OdpowiedzUsuń
  11. nie znam marki ale skład mi się całkiem podoba;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyszło nawet nawet, mi się całkiem podoba. :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś mnie nie zainteresował :) może dlatego , że lubię jak produkty "cieszą oko" a ta szata graficzna taka nijaka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj no, szampon jak szampon :)

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: