czwartek, 18 kwietnia 2019

Recenzja: olejek arganowy Nutridome


Jeśli po przeczytaniu tytułu tej recenzji zastanawiacie się, czy olej arganowy to produkt, który może sprawdzić się na waszych włosach, spieszę z odpowiedzią: prawdopodobnie tak. I to niezależnie od tego, jakie macie włosy. Dlaczego? Dlatego że olej ten ma proporcjonalną ilość kwasów tłuszczowych o różnym rozmiarze cząstek, dzięki czemu nadaje się do włosów średnio- i wysokoporowatych. Jedynie niskoporowate muszą na niego uważać – w ich przypadku jego nadmiar może włosy obciążyć.

U mnie olej ten sprawdza się bardzo dobrze – co jakiś czas do niego wracam i namiętnie stosuję. Dlatego ucieszyłam się, gdy w moje ręce trafił olejek arganowy NUTRIDOME.

Zanim jednak przejdziemy do recenzji – mała ciekawostka. Nie każdy o tym wie, ale olej arganowy należy do jednych z najdroższych na świecie. Wynika to ze specyfiki drzewa arganowego – rośnie ono tylko w Maroku, może „dożyć” nawet 400 lat, a pierwsze owoce wydaje dopiero po… 40-60 latach. Do wyprodukowania zaledwie litra tego „płynnego złota” potrzeba zaś 30 kg orzechów arganowych, co odpowiada mniej więcej 6-7 drzew!

Oceny cząstkowe: dobryneutralnysłaby.

Opakowanie

Plastikowa buteleczka z wygodną pompką, którą można odkręcić – idealne rozwiązanie. Z jednej strony możemy więc wycisnąć kilka kropel olejku, na przykład na końcówki, a z drugiej – zdjąć górną część opakowania i wylać produkt na dłoń, na przykład do olejowania. Opakowanie jest przeźroczyste, co pozwala śledzić, ile kosmetyku zostało jeszcze w środku.

Zapach

Olejek arganowy Nutridome nie ma żadnych dodatków, w tym zapachowych, więc pachnie… cóż, po prostu olejkiem arganowym. Dla mnie to przyjemny, neutralny zapach, troszkę orzechowy.

Skład

Jak już wspomniałam, w skład produktu wchodzi wyłącznie olejek arganowy. To dobrze, bo dzięki temu jest to w pełni naturalny kosmetyk, świetny zarówno do pielęgnacji włosów, jak i skóry. A na marginesie dodam, że poza tym uwielbiam też wcierać go w dłonie i paznokcie!


Działanie

O działaniu oleju arganowego wie chyba każdy, kto zagląda na blogi takie, jak mój. Zaznaczę więc tylko, że to produkt, który zawiera bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, szczególnie omega-6 i omega-9, a także witaminę E. Wykazuje mocne działanie antyoksydacyjne, zapewnia nawodnienie i elastyczność, odnowę komórkową, a do tego łagodzi podrażnienia i koi.

Jeśli chodzi o użycie na włosach, stosuję go dwojako: na końcówki (wcieram po myciu) i do olejowania (czasem nakładam też odrobinę na skórę głowy). Dzięki niemu stają się bardziej błyszczące, odżywione, po prostu zdrowsze.

Konsystencja i wydajność

Bez niespodzianek – konsystencja oleista, a wydajność duża. Mi opakowanie 50 ml wystarcza na kilka miesięcy.


Cena i dostępność

Olejek możemy kupić przez internet – w sklepie Nutridome. Kosztuje 59 zł za 50 ml. Czy to dużo? I tak, i nie. Z jednej strony pewnie można dostać podobny produkt za niższą cenę – pytanie tylko, czy będzie to czysty olej arganowy. Nie ma się co oszukiwać, ale ten rodzaj oleju był i będzie droższy niż chociażby kokosowy czy rycynowy.

Podsumowanie

Jak dla mnie produkt, który warto mieć na półce w łazience – szczególnie do włosów, ale i do pielęgnacji skóry. Zważywszy na jego wydajność cena nie wydaje się wygórowana. To moje kolejne już opakowanie oleju arganowego i na pewno nie ostatnie!

Polecam:


39 komentarzy :

  1. czasem w TK MAXX można dostać takie olejki znacznie taniej, jak i inne ciakewe kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory nie znałam tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Olejek wydaje się być bardzo ciekawy. Nie stosowałam tego produktu, ale ogólnie olejki arganowe bardzo lubię więc na pewno sprawdzę jego działanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olejki to zdecydowanie jeden z moich ulubionych kosmetyków do twarzy jak i włosów. Tego niestety nie znam, ale mam nadzieję, że poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Olejek arganowy stosuję na włosy, jeden z moich ulubionych pod względem działania i zapachu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. w ogóle nie korzystam z takich produktów

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam olejki arganowe. Z tej firmy akurat nie miałąm

    OdpowiedzUsuń
  8. Kilka lat temu koleżanka poleciła mi ten olejek arganowy. Jest rewelacyjny. Dzięki niemu moje włosy są zdrowsze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Używałam niejednokrotnie olejku arganowego do włosów i naprawdę potrafił zdziałać cuda z moimi włosami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem szczerze, że takiego olejku nigdy nie używałem, ale myślę, że chyba warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś nie jestem przekonana do olejku do włosów, ale oczywiście przetestuje go.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super olejek do włosów. Często ich używam i myślę, że ten również bym polubiła.

    OdpowiedzUsuń
  13. Olej ten posiadam i muszę powiedzieć, że jest bardzo mocny i skuteczny. Jeśli któraś z was naprawdę poszukuje fajnych rozwiązań, to taki olejek jest wręcz idealnym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy twój wpis jest tak naprawdę inny ale za każdym razem trzymasz poziom

    OdpowiedzUsuń
  15. Nic tak nie działa na moje włosy jak dobry seks - umów się ze mną przez eromeet.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja, bardzo lubię ten kosmetyk! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny produkt, na prawdę pomaga :) choć nie tak jak dobry seks, możesz umówić się na stronie randkaiseks.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Warto taki mieć oczywiście! Z takich fajniejszych produktów do włosów to nie obędzie się też bez porządnej szczotki co nie. Jak będziecie takiej szukać to zdecydowanie Szczotka Olivia Garden jest moim faworytem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo dobra recenzja, na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie sie czytalo dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie również się bardzo fajnie sprawdził ten olejek! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  22. Olejki też polecam, super się sprawdziły na moich włosach.

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetna recenzja! Ciekawy produkt z wieloma bogatymi właściwościami, dzięki za polecenie!

    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: