piątek, 10 kwietnia 2015

Czym olejować włosy i zabezpieczać końcówki po keratynowym prostowaniu?


Kilka miesięcy temu pisałam o tym, jak dbać o włosy po keratynowym prostowaniu – post zyskał sporą popularność i wydaje mi się, że warto byłoby go uzupełnić, rozszerzając zawarte w nim informacje.


Na pierwszy ogień poszły więc oleje, olejki i oliwki które można stosować po keratynowym prostowaniu – dotychczas omijałam ten temat uznając, że wybranie takowego nie powinno nastręczać trudności, jeśli wiemy już, jakich składników w produktach do włosów należy po zabiegu unikać. Potem jednak pomyślałam sobie, że jeszcze rok temu sama byłam „zielona” w tym temacie i lista nazw silikonów czy silnych detergentów niewiele mi mówiła – potrzebowałam prostszych wskazówek, jasnego komunikatu „kup ten produkt” i „unikaj tego kosmetyku”.


W tym wpisie chciałabym zatem przede wszystkim pokazać Wam, które oleje i olejki sprawdzą się do olejowania włosów i zabezpieczania końcówek po keratynowym prostowaniu (i nie tylko – polecam je także osobom stosującym pielęgnację bezsilikonową oraz takim, które poszukują naturalnych, dobrych składowo olejków). Post jest głównie wizualny, więc myślę, że będzie to wygodna ściągawka, która przyda się także w sklepie podczas zakupów!


Oleje po keratynowym prostowaniu – na co zwracać uwagę?


Nie wyobrażam sobie, żeby w oleju do włosów mogły znaleźć się silne detergenty, alkohol czy sole, jednak bardzo często zdarza się, że producenci dodają do nich silikony – to właśnie na te składniki powinniśmy uważać przy wyborze olejku do włosów stosowanego po keratynowym prostowaniu. Zawsze trzeba więc sprawdzić skład produktu – szczególnie kosmetyków drogeryjnych.


Przede wszystkim bezwzględnie należy unikać silikonów nierozpuszczalnych w wodzie. Mówi się, że dopuszczalne są pozostałe (rozpuszczalne w wodzie, zmywalne łagodnymi szamponami i lotne), ale osobiście je także radzę odstawić – to na pewno przedłuży efekt keratynowego prostowania.


O tym, jak rozpoznać silikony w składach, pisałam tutaj.


Co natomiast może znaleźć się w olejach, olejkach i oliwkach? Na pewno wszelkiego rodzaju ekstrakty roślinne, zioła, witaminy i emolienty. W ich rozpoznaniu może pomóc ten wpis.


Co więc wybrać?


Oleje naturalne


Najprostszym, a zarazem najlepszym sposobem na olejowanie włosów, także po keratynowym prostowaniu, jest użycie naturalnych olejów, które nie mają żadnych domieszek ani ulepszaczy. Może to być na przykład olej kokosowy, arganowy, ze słodkich migdałów, macadamia i wiele, wiele innych. Nic nie stoi na przeszkodzie, by sięgnąć też po popularne w kuchni olej słonecznikowy czy oliwę z oliwek.


Naturalne oleje możemy zamówić przez internet (tutaj pisałam gdzie i jak), kupić w sklepie ze zdrową żywnością, aptece lub w zwykłym supermarkecie.


Pamiętajmy, że najbardziej wartościowe są oleje naturalne nierafinowane i tłoczone na zimno. Więcej o tym, jak wybrać idealny olej dla siebie, pisałam tutaj.



Oleje drogeryjne bezsilikonowe


Zdarza się, że w niektórych drogeriach znajdziemy naturalne olejki firmowe – w tym przypadku trzeba być jednak ostrożnym i zawsze sprawdzać składy, ponieważ producenci często mamią nas napisami na opakowaniu, które nijak nie odzwierciedlają faktycznej zawartości produktu.


Olejki produkowane przez znane filmy, które możemy dostać przez internet lub w drogerii, to głównie mieszanki różnych składników – wybierajmy te, które zawierają jeden olej lub wiele olei, ekstrakty roślinne czy zioła, odrzucajmy natomiast produkty na bazie silikonów. 



Bezpieczne są na przykład:
  1. Kąpiel Agafii: Olejek do włosów odżywienie włosów,
  2. Baikal Herbals: Regenerujący olejek do włosów dla włosów łamliwych i zniszczonych,
  3. Argan Vital Skin Oil, czyli po prostu olejek arganowy,
  4. olejki Green Pharmacy, np. łopianowy ze skrzypem, z olejkami drzewa sandałowego i rozmarynu, z olejem arganowym lub czerwoną papryką,
  5. olejki Orientana, np. Ajurwedyjska terapia do włosów lub Kokosowa terapia do włosów,
  6. olejek Dabur: Sesa Oil,
  7. olejek Alverde Haarol: Mandel Argan,
  8. Bielenda: Drogocenny olejek arganowy
 Możemy też sięgnąć po olejki Alterry lub Wellness&Beauty.

Oliwki dla dzieci

Do olejowania włosów po keratynowym prostowaniu możemy też wykorzystać oliwki dla dzieci – większość z nich to mieszanki różnych olejów i emolientów, a mało która zawiera silikony (chociaż i takie się zdarzają!).



Możemy sięgnąć na przykład po:

  1. HiPP Babysanft: Oliwka pielęgnacyjna,
  2. Hipp BabySanf: z ekologicznym olejkiem migdałowym BIO,
  3. Real Quality: Oliwka pielęgnacyjna,
  4. Rossmann: Babydream fur Mama,
  5. Rossmann: Babydream Oliwka, Pflegeol Olejek z witaminą E,
  6. Pat&Rub: Oliwka do ciała dla dzieci i niemowląt.

Wybrane przeze mnie oliwki są tym lepsze, że nie zawierają olei mineralnych.


Uwaga na oleje z silikonami!


Wymienione dotychczas oleje, olejki i oliwki są czyste składowo lub zawierają korzystne dla włosów ekstrakty, które nie przeszkadzają w przypadku keratynowego prostowania. Uważajmy natomiast na oleje z silikonami (zarówno olejki do olejowania, jak i silikonowe serum do zabezpieczania końcówek).


Olejki z silikonami to na przykład:

  1. Dabur Vatika: Olive Enriched Hair Oil oraz Jasmine Hair Oil,
  2. L’Oreal: Elseve Eliksir Odżywczy i Elseve Elixir Upiększający,
  3. Isana: Hair Professional Oil Care Haarol,
  4. olejki Marion,
  5. Syoss: Absolute Oil,
  6. Pantene Pro-V: Intensive Repair, Olejek odbudowujący keratynę z witaminą E i Pantene Nature Fusion Oil Therapy,
  7. L`Oreal Professionnel: Mythic Oil,
  8. Schwarzkopf: Essence Ultime Diamond Color,
  9. Eveline:Argan +Keratin, arganowy olejek do włosów,
  10. Biovax: Naturalne Oleje, Eliksir wygładzajaco-nawilżający, Argan, makadamia i kokos,
  11. Organix: Moroccan Argan Oil,
  12. Joanna: Argan Oil, Jedwabisty Olejek,
  13. Gliss Kur: Million Gloss Crystal Oil (na zdjęciu), Hair Repair Elixir z drogocennymi olejkami, Hair Repair Ultimate Oil Elixir i Hair Repair 6 Miracles Oil Essence,
  14. Bioelixire: Argan Oil Serum,
  15. Schauma: Beauty Oil.

Prawda jest taka, że zdecydowana większość olejków drogeryjnych to tak naprawdę oleje wymieszane z silikonami, których po keratynowym prostowaniu musimy unikać. Czasem wystarczy tylko spojrzeć na pierwszy bądź drugi składnik takiego produktu – jeśli znajdziemy tam np. Cyclomethicone, Cyclopentasiloxane czy Dimethiconol, od razu wiemy, że mamy do czynienia z kosmetykiem silikonowym.


Mam nadzieję, że ten wpis nieco ułatwi Wam wybranie odpowiedniego produktu do olejowania po zabiegu, a jednocześnie uczuli na to, jak czytać składy olejków sklepowych :)


Pytanie do dziewczyn, które robiły keratynowe prostowanie: jakich olejów lub olejków do włosów używacie?


Przydatne wpisy:
PS. Na końcu przypominam o rozdaniu. Do końca jego trwania zostały już tylko 2 dni :)

 

91 komentarzy :

  1. Hej hej mam pytanie, jak pachnie ten olejek z Kąpieli Agafii i ten z Baikal Herbals? Dla mnie to ważne, tzn. jak intensywnie i czym pachną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem oba pachną delikatnie - Agafii ziołowo, a Herbals słodko :)

      Usuń
  2. mi totalne isię nie sprawdizły te podkłady z lirene ... odcienie nei sa trafione a mam wszystkie :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam kiedyś niektóre z tych olejków :D Włosów nigdy nie prostowałam kreatynowo :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Niektóre z tych olejków miałam :) Kilka sie sprawdziło :)
    Nigdy nie korzystałam z kreatynowego prostowania włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile możliwości:D nie stosowałam tego zabiegu, ale zabezpieczam konce Mythic Oil

    OdpowiedzUsuń
  6. kobieto ale ty wiedzę Twoje posty są tak dokłądnie przygotowane ! brawo!

    OdpowiedzUsuń
  7. Niektóre miałam :)
    http://agnieszka-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam olej z Isany - ale po kilku dniach od pierwszego użycia stracił swój żółty kolor i zrobił się taki biało-kremowy. Bałam się go dłużej używać więc go wyrzuciłam.

    Staram się olejować włosy olejami dla dzieci lub tymi sprawdzonymi i cieszącymi się dobrą opinią w blogosferze (m.in SESA). Na keratynowe prostowanie raczej nie zamierzam iść, ale może jakiś zabieg regeneracji sobie zafunduję na dzień dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny wpis Kochana :) Nie robilam takiego zabiegu, ale z pewnoscia dla wielu Dziewczyn bedzie bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zwykle świetny i przejrzysty wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny post ;) Można się wiele dowiedzieć ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Po keratynowym prostowaniu jednak trzeba uważać na silikony i slsy - moja grzywka niebawem będzie do poprawek ,bo sobie to uważanie niedawno odpuściłam szamponem z hair jazzu :) Masa tych olejków z silikonami wyszła - co chwilę widzę nowe w sklepach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny wpis ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post :) Ja chciałam jeszcze jakieś pół roku temu zrobić keratynowe prostowanie, ale bałam się przykalpu, braku objętości, szczególnie dlatego że ma cienkie włosy. Jednak jestem na tyle zadowolona z ich kondycji, ze teraz najważniejszy jest dla mnie przyrost i zagęszczenie. Mam pytanie będziesz ponawiac ten zabieg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze sprzęt do keratynowego prostowania do robienia w domu, więc pewnie tak :)

      Usuń
    2. a co myslisz o jedwabiu chii

      Usuń
    3. Po keratynie odradza się stosowanie jedwabiu

      Usuń
  15. Love this! ♥

    adoorablee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny wpis :)
    Ja nigdy nie miałam keratynowego prostowania, aczkolwiek kiedyś bardzo chciałam mieć.. Jeszcze w czasach, kiedy nie dbałam o swoje włosy i ubolewałam, że są brzydkie, suche... ni to falowane ni kręcone... A teraz w życiu bym nie chciała, kocham swoje loczki!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja wróciłam do zabezpieczania końcówek silikonowym serum- olej nie sprawdził się, jeszcze nigdy końcówki nie rozdwajały się w takim tempie ;/ Więc keratynowe prostowanie u mnie na pewno nie wytrzyma tyle ile u Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie prostowałam keratynowo, za to nie mogę znaleźć dla siebie odpowiedniego oleju ;/

    OdpowiedzUsuń
  19. A jak uzywac tych olejow? Jako dodatek w postaci kilku kropel do maski czy bezposrednio na same koncowki? Prosze o konkretne informacje:) Slicznie dziekuje! PS Dzisiaj robilam keratynowe prostowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak chcesz, najlepiej nakładać od połowy długości ucha na kilka godzin, a potem zmywać + odrobinę na końcówki po myciu, ale każdy musi znaleźć idealny system dla siebie ;)

      Usuń
  20. czesc! czy "cudowny olejek" fructisa konkretniej ten http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=71134 nada sie do wlosow po prostowaniu keratynowym? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeklej skład, bo nie mogę stąd skopiować linku przez blokadę ;)

      Usuń
    2. Cyclopentasiloxane,Dimethiconol,Argania Spinosa Oil / Argania Spinosa Kernel Oil,Camellia Oleifera Seed Oil,Limonene,Linalool,Benzyl Alcohol,Geraniol,Citronellol,Hexyl Cinnamal,Parfum / Fragrance

      Usuń
    3. Niestety nie, zawiera alkohol i silikony.

      Usuń
  21. a czy jedwab z chii sie nadaje ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz wkleić skład, żeby to ocenić. Sprawdź po prostu czy ma alkohol i silikony - artykuły na ten temat są u góry bloga w zakładce Porady.

      Usuń
  22. Kupiłam nowość od Alterra olejek do włosów patrząc na skład wydaje mi się że mogę go używać ale dla upewnienia się wklejam skład: Glycine Soja Oil, Heliantus Annuus Seed Oil, Coco-Caprylate, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Argania Spinosa Kernel Oil, Persea Gratissima Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Sesamum Indicum Seed Oil, Tocopherol Parfum, Limonene, Linalool, Geraniol, Citral

    OdpowiedzUsuń
  23. A próbowałaś może wersję Rossmann, Babydream, Extrasensitive Pflegeol ( do skóry wrażliwej)? Właśnie się zastanawiam ile może byc warta ta oliwka? dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie używałam, a co do jej wartości, to zależy od jej składu ;)

      Usuń
  24. Właśnie jestem po keratynowym prostowaniu i zakupiłam maskę Biovax Pearl. Skład:Aqua, Cetearyl Alcohol, glycerin, Ceteareth-20, Quaternium-87, Glycol Distearate, Cetrimonium Chlioride, Hydrolyzed Pearl, Collagen, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Betain, Lawsonia Inermis Leaf Extract, Parfum, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Gluconolactone, Calcium Glucanate, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinine, Methylisothiazolinone, Citric Acid, Calcium Aluminium Borosilicate, Silica, Tin Oxide.
    Z PRZODU OPAKOWANIA PISZE ZE WOLNY OD PARABENÓW I SLS.
    BARDZO PROSZĘ O POMOC BO KOMPLETNIE MI TO NIC NIE MÓWI I BOJE SIĘ ZE SIĘ OKAŻE, ŻE NIE BĘDĘ MIAŁA CO NAŁOŻYĆ NA WŁOSY PO UMYCIU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważaj tylko na Benzyl Alcohol, bo działa podobnie jak Alcohol Denat, reszta jest OK.

      Usuń
    2. Hejka! Właśnie wybieram się na zabieg keretynowego prostowania. Czy mogłabyś polecić szampon i odżywkę takie które miałabym w sobie keratynę a były bezpieczne?

      Usuń
  25. a na koncowki wlosow jako zabezpieczanie - co uzywac po keratynie? jakies inne olejki? czy cos z listy powyzej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok :-) ja na razie mało wiem, zrobiłam w salonie encanto. przedtem zabezpieczałam końcówki biosilkiem albo "jedwabiem" z green pharmacy - miałam nadzieje, ze tym drugim mogę dalej po encanto . Thx

      Usuń
  26. A czy olejek z takim składem nadaje się po prostowaniu keratynowym?
    Helianthus Annuus Seed Oil, Cetearyl Isononanoate, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Simmondsia Chinensis Oil, Caprylic/Capric Triglycerine, Chamomilla Recutica Flower Extract, Bisabolol, Calendula Officinalis Flower Extract, Tcopheryl Acetate, Tocopherol, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, Parfum.

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam pytanie odnośnie maski mlecznej Mila Hair cometics z proteinami mleznymi, czy mogę ją stosować po keratynowym prostowaniu? Skład: Aqua (woda), Cetearyl Alcohol (emolient, emulgator), Cetrimonium Chloride (antystatyk, konserwant), Dipalmytoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (antystatyk, ułatwia rozczesywanie), Parfum (zapach), Benzyl Alcohol (zapach, konserwant, rozpuszczalnik), Citric Acid (regulator pH), Peg-5 Cocomonium Methosulfate (antystatyk), Methylchloroisothiazolinone (konserwant), Sodium Glutamate (subst. kondycjonująca), Hydrolyzed Milk Protein (proteiny mleczne), Hydroxypropyltrimonium Hydrolyzed Casein (antystatyk, substancja kondycjonująca), Methylisothiazolinone (konserwant), Sodium Cocoyl Glutamate (subst. myjąca), Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (antystatyk, subst. kondycjonująca) - jest ona podobna do mlecznej z Kallosa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza benzyl alkohol jest ok, ale ja bym uważała na ten składnik :-)

      Usuń
    2. Dziekuję wolę zatem nie ryzykować i odstawić ;p a co uważasz o tym olejku z biovaxa? skład:
      CYCLOPENTASILOXANE • DIMETHICONOL • AMODIMETHICONE • PHENYL TRIMETHICONE • BAMBUSA VULGARIS (LEAF/STEM) EXTRACT* • BAMBUSA VULGARIS SHOOT EXTRACT* • PERSEA GRATISSIMA (AVOCADO) OIL* • HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL* • GLYCINE SOJA (SOYBEAN) OIL* • RETINYL PALMITATE • TOCOPHERYL ACETATE • LINOLEIC ACID* • CARTHAMUS TINCTORIUS (SAFFLOWER) SEED OIL* • ISOPROPYL MYRISTATE • ISOHEXADECANE • PROPYLENE GLYCOL DICAPRYLATE/DICAPRATE • PPG-3 CAPRYLYL ETHER • PARFUM • BHT
      *Składnik pochodzenia naturalnego

      Usuń
    3. dziekuję za sprawdzenie :)

      Usuń
    4. Poza tym kosmetyki z proteinami mlecznymi mogą doprowadzić do przeproteinowania co przyniesie odwrotny skutek - włosy będą suche i szorstkie

      Usuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Hej czy olejek odbudowujący do włosów Roślinna Pielęgnacja Włosów Yves Rocher sie nada po prostowaniu keratynowym??

    składniki:

    helianthus annuus (sunflower) seed oil, ethylhexyl cocoate, brassica campestris (rapeseed) seed oil, ricinus communis (castor) seed oil, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil, borago officinalis seed oil, orbignya oleifera seed oil, macadamia ternifolia seed oil, parfum/fragrance, tocopherol, oleth-10

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Olejek odbudowujący do włosów Roślinna Pielęgnacja Włosów Yves Rocher – składniki:

    helianthus annuus (sunflower) seed oil, ethylhexyl cocoate, brassica campestris (rapeseed) seed oil, ricinus communis (castor) seed oil, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil, borago officinalis seed oil, orbignya oleifera seed oil, macadamia ternifolia seed oil, parfum/fragrance, tocopherol, oleth-10

    Nadaje się?

    OdpowiedzUsuń
  32. Jestem po keratynowym prostowaniu. To był mój pierwszy raz i chciałabym zakupić olej arganowy.
    Czy ten skład jest w porządku? Substancje aktywne: 80% nienasycone kwasy tłuszczowe (kwas linolowy i oleinowy), witamina E (tokoferole), sterole (schottenol, spinasterol), związki fenolowe (kwas ferulowy i wanilinowy), skwalan, karotenoidy (ksantofile)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki jest skład INCI? Tylko na jego podstawie można to sprawdzić.

      Usuń
  33. A powiedzcie mi jak często olejować włosy i jak to w ogóle robić? :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Hej, a czy olejek Alterra Granatapfel się nadaje po keratynowym prostowaniu?

    Glycine Soja Oil, Punica Granatum Seed Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Dodecane, Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil, Parfum, Linalool, Limonene, Geraniol, Citral, Citronellol, Farnesol.

    Będę wdzięczna za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jestem po keratynowym prostowaniu cocochoco i dzięki Bogu, trafiłam na Twój blog. To kopalnia wiedzy. Jako, ze wszystko jest dla mnie nowością, bo wcześniej nie zwracałam uwagi na składy kosmetyków trudno mi to wszystko ogarnąć i przyswoić po pierwszym przeczytaniu Twojego kompedium wiedzy. Zamówiłam sobie naturalne olejki nierafinowane, ale zanim dotrą chciałabym czymś zlikwidować puszący kosmyk. Nie wiem czy go pominęłam przy keratynowym prostowaniu czy to objaw przeproteinowania.Czy wmasowanie odrobiny olejku rycynowego ( tylko taki mam pod ręką) nie pogorszy stanu włosów? Dodam, że włosy nie są teraz ani sztywne ani suche. Czytałam gdzieś, ze ten olejek jest spawinowacony z keratyną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy czysty olej będzie dobry po keratynowym, rycynowy też, musisz tylko sprawdzić, jak reagują na niego włosy, bo ja pewnie wiesz, nie każdy sprawdza się na każdych włosach, trzeba testować :)

      Usuń
    2. Będę sprawdzać :) Dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
  37. czy moge stosowac po keratynowym prostowaniu ten własnie olejek ? http://sklep.elfa-pharm.pl/pl/intensive-hair-therapy/124-na
    turalny-olejek-lopianowy-do-wlosow-z-kompleksem-bh-intensive-przeciw-wypadaniu-wlosow-z-aktywatorem-wzrostu-5901845500326.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa, bo używałam z tej serii serum łopianowego - było rewelacyjne i włosy przestały mi wypadać. Teraz używać nie mogę, bo w składzie jest alkohol :( Wklejam za to skład olejku łopianowego i niecierpliwie czekam na odpowiedź :)

      Paraffinum Liquidum, Arctium Lappa Root Extract, Trilareth-4 Phosphate, Ethylhexyl Cocoate, Linoleic Acid, Retinyl Palmitate, Helianthus Annuus Seed Oil, Beta-Carotene, Thymus Vulgaris Oil, Vetiveria Zizaniodes Root Oil, BHT, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben.

      Usuń
    2. I jeszcze prośba o zerknięcie na skład wcierki Jantar:
      Aqua, propylene glycol, amber extract, hedera helix extract, lamium album extract, arnica montana extract, chamomilla recutita flower extract, arctium majus extract, pinus sylvestris bud extract, rosmarinus officinalis leaf extract, nasturtium officinale extract, calendula tropaeolum majus flower extract. citrus medica limonum peel extract, arginine, biotin, zinc gluconate, acetyl tyrosine, niacinamide, panax gingseng root extract, hydrolyzed soy protein, calcium panthothenate, ornithine hcl, polquaternium-11, citrulline, peg-12 dimethicone, glucosamice hcl, panthenol, glyceryl laurate, tocopherol, linoleic acid, retinyl palmitate, plysorbate 20, peg-20, zinc pca, acrylates alkyl acrylate crosspolymer, triethanolamine, diazolidynyl urea, iodopropynyl butylcarbamate, parfum, hexyl cinnamal, limonene, linalool.
      Z góry dziękuję :)

      Usuń
    3. Znalazłam w innym miejscu na blogu, że ta odżywka/wcierka Jantar ma skład ok. O tutaj: http://mfairhaircare.blogspot.com/2015/11/recenzja-farmona-jantar-odzywka-do.html

      :)

      Usuń
  38. czy olejowanie włosów olejem kokosowym pierwszego dnia po zabiegu (przed pierwszym myciem) to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy po jakim preparacie, ale ja bym na Twoim miejscu najpierw umyła włosy i nałożyła maskę/odżywkę, olejowałabym przed kolejnym myciem :)

      Usuń
  39. Witam, ja uzywam serii Organix szampon i odzywka - polecila mi moja fryzjerka. Widze ze w Twoim zestawieniu Organix to oleje z silikonami. W moim szamponie (coconout) i odzywce (argan) nie widze ich w skladzie.. czy polecasz ta firme czy raczej lepiej zmienic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałabyś mi napisać, jakie mają składy INCI ;)

      Usuń
  40. Witam. Jak często mogę olejować końcówki włosów po keratynowym prostowaniu? Kupiłam olejek kokosowy z orientany, co drugi dzień przed pójściem spać nakładam sporą ilość na końcówki. Czy to dobre rozwiązanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to naturalny olej bez dodatków, to raczej nie zaszkodzi :)

      Usuń
  41. Witam, mam olejek (niby profesjonalny) z olejem babasii (czy coś takiego). Smaruje nim tylko końcówki. Ale... Zauważyłam w składzie alcohol denat i benzyl alcohol. Czy w takim razie muszę go odstawić, bo keratyna może się wypłukać? Inne produkty szampon, odżywka i mleczko bez spłukiwania z tego co patrzyłam po Twoich artykułach maja bardzo dobre składy, tylko w mleczku jest jeden silikon, ale lotny. Skoro wszystkie inne produkty do pielęgnacji włosów są w porządku- czy olejek może spowodować jakieś szkody? Byłabym wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z alkohol denat na pewno może spowodować szkody ;)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, pozostanę przy olejku marakujowym z biosilk w takim razie. Szkoda tylko wydanych pieniędzy na tamten :(.

      Usuń
    3. Może spróbuj oddać lub sprzedać :)

      Usuń
  42. Jakoś się zbieram do olejowania włosów i nie mogę się zmobilizować :P
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie : http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam, własnie jestem po keratynowym prostowaniu włosow i odstawiłam wszystkie poprzednie kosmetyki do włosow ale mam w swoich zasobach :
    " Serum Keratin GEN US "zapobiega elekrtyzowaniu sie moich wlosow, ładnie wygladza i pięknie pachnie.

    Skład:
    cyclopentasiloxne, dimethiconol, pefrum (fragrance), linalool, limonene, hydrolyzed keratin, wqua, propylene glycol, hydrolyzed silk.

    Prosze doradzic czy teraz moge stosowac na końcowki? mam bardzo suche koncowki, zapuszczam, dlugośc nijaka wiec potrzebuje cos na ich oswojenie poniewaz na domiar wszystkiego odkrecaja sie na zewnatrz :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast dokładnie czytac Twoje artykuły to zadaje głupie pytania. Juz widze jak byk,że pierwszy składnik jest zakazany i znam odpowiedz na moje pytanie- NIE , nie, nie...

      Usuń
  44. ja stosuję po keratynowym prostowaniu cały zestaw z Kativy, tzn. szampon, maskę, krem do stylizacji i olejek, oraz co drugie mycie olaplex no3.

    OdpowiedzUsuń
  45. 5 dni temu robiłam keratynowe prostowanie. Poki co jestem zadowolona, choc po pierwszym myciu koncowki zaczeły sie wywijac.
    Za namowa mojej fryzjerki zakupiłam do pielegnacji włosow szampon i odzywke Loreal Pro Keratin Refill. Niestety skład szamponu zawiera Sles, złe silikony i alkohole, a co najsmieszniejsze w ogole nie ma keratyny!!! Wspomniałam jej o tym, mimo to po konsultacji z hurtownia fryzjerska zaleciła stosowanie go. Jednak nie zdecydowałam sie na to. Przez to moja fryzjerka bardzo na tym straciła. Odzywki tez boje sie uzywac. Póki co mam probke odzywki Alfaparf, ale po niej włosy nieładnie pachną. Dzieki temu blogowi zakupie kosmetyki zalecane tutaj. Informacje zawarte w nim sa bardzo czytelne, a przede wszystkim zrozumiałe dla mnie - swietna robota!
    Zacheciłam sie olejowaniem włosow, choc przeraza mnie ta tłusta konsystencja, ale chyba zmyje to z łatwoscia Baby Dreamem? :) Obecnie w domu mam olej lniany i słyszałam, ze jest on swietny własnie do olejowania włosów, tylko nie wiem czy po keratynowym prostowaniu moge go uzywac? Bede wdzieczna za odpowiedz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  46. A CO MYŚLISZ O TAKIM SKŁADZIE JAKO OLEJEK DO CODZIENNEGO UŻYTKU PO KERATYNOWYM PROSTOWANIU ;CYCLOPENTASILOXANE,KERATIN,CYCLOMENTHICONE,DIMENTHICONE,ARGANIA SPINOSA,PERFUM D&C YELLOW

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam. Czy można używać Keratin therapy oil po keratynowym prostowaniu? Bo niby pisze że jest po tym zabiegu ale w skladzie ma chyba silikony ... i sama nie wiem co robić?

    OdpowiedzUsuń
  48. Jakie jest Twoje zdanie o olejku Nuxe ?

    OdpowiedzUsuń
  49. Próbowałam wielu olejków do olejowania włosów – kokosowego, jojoba, z pestek słonecznika i kilku innych. Niestety, efekty były bardzo ograniczone. Kiedyś usłyszałam, że oleje spożywcze mogą mieć dobry wpływ na włosy. Spróbowałam oliwy z oliwek – efekty mocno średnie, spróbowałam oleju rzepakowego i... bomba. Jestem w szoku, ale czasem nie trzeba wydawać kroci, aby osiągnąć wymarzony efekt. :-)

    OdpowiedzUsuń
  50. O tego to bym się nie spodziewała, zawsze tu można znaleźć jakieś nowinki.

    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: