czwartek, 4 grudnia 2014

Keratynowe prostowanie włosów – moje wrażenia


Zdjęcie z lewej jest nieco tendencyjne, ponieważ zostało wykonane w czasie pieszej wędrówki po górach w dość wilgotny i wietrzny dzień, ale na co dzień  moje włosy nie wyglądały wówczas dużo lepiej...

Przed keratynowym prostowaniem…

Dwa lata temu, w wyniku wielu niesprzyjających okoliczności, moje włosy całkowicie zmieniły swoją strukturę: dotychczas proste i raczej gładkie stały się suche, puszące, zaczęły falować i – co chyba najgorsze – masowo wypadać. Nie podobały mi się tak bardzo, że wolałam je wiązać niż na nie patrzeć. Mimo rozmaitych prób, które podejmowałam, łącznie z odwiedzeniem dermatologa, nic nie było w stanie im pomóc.

Kiedy ich stan doprowadzał mnie już do skrajnej kobiecej rozpaczy, a w głowie zaczął kiełkować pomysł ich obcięcia, moja fryzjerka zaproponowała mi zabieg keratynowego prostowania włosów. Zanim się na niego zdecydowałam, odbyłyśmy długą rozmowę, w czasie której zadałam jej chyba wszelkie możliwe pytania i rozwiałam swoje wątpliwości.

Po 4 miesiącach od zabiegu

Na zabieg keratynowego prostowania włosów zdecydowałam się dokładnie 2 sierpnia 2014 roku. Od tego czasu (a minęły już 4 miesiące) moje włosy są wciąż gładkie i proste (co widać na powyższym, zrobionym kilka dni temu zdjęciu).

Oczywiście keratyna systematycznie się z nich wypłukuje, ale przy odpowiedniej pielęgnacji myślę, że efekt zabiegu utrzyma się jeszcze przez co najmniej kilka tygodni.

Czym jest keratynowe prostowanie włosów?

Keratynowe prostowanie włosów – mówiąc najbardziej przejrzyjcie – polega na wprasowaniu we włosy płynnej keratyny, czyli budulca włosa.

W strukturze włosów z czasem – w wyniku między innymi niewłaściwej pielęgnacji czy urazów mechanicznych – pojawiają się ubytki. Nie da się ich naprawić, ale można je na jakiś czas wypełnić i zabieg keratynowego prostowania właśnie do tego służy.

Zabieg nie szkodzi włosom, a wręcz przeciwnie – jest dla nich odbudowującą kuracją. Mówi się jednak o szkodliwości wykorzystywanego w czasie zabiegu formaldehydu – o  nim możecie przeczytać tutaj.

Jakie są efekty zabiegu?

Keratynowe prostowanie sprawia, że włosy wygładzają się, są bardziej błyszczące i przestają się puszyć. Dzięki niemu przez wiele tygodni, a nawet miesięcy, nie musimy używać prostownicy ani suszarki. Myślę, że to dobry początek świadomej pielęgnacji włosów :)

Na czym polega zabieg keratynowego prostowania?

Zabieg w salonie fryzjerskim trwa około 2 godzin, a jego cena zależy od długości włosów.

Keratynowe prostowanie obejmuje (po kolei):
  1. Dokładne umycie włosów szamponem, który otwiera łuski włosów.
  2. Podsuszenie włosów.
  3. Nałożenie pędzelkiem na włosy keratyny (z keratyną na włosach siedzimy około pół godziny).
  4. Suszenie włosów i dokładnie prostowanie pasm za pomocą prostownicy.


Zalety i wady keratynowego prostowania

Plusy, które zauważyłam:
  • włosy są gładkie, bardziej lśniące i wymagają mniejszej uwagi,
  • włosy nie rozdwajają się, mniej się niszczą,
  • włosy nie wymagają żadnej stylizacji – od 4 miesięcy nie używam prostownicy ani suszarki (chyba że chłodnego nawiewu od czasu do czasu), a wcześniej nie mogłam się bez nich obyć,
  • włosy są i wyglądają na zdrowsze,
  • włosy mniej się odkształcają (szczególnie w pierwszych tygodniach po zabiegu),
  • włosy nie reagują na wilgotność powietrza (deszcz czy mgła nie są im straszne :)).


Wady zabiegu:
  • cena – zależna od długości włosów; ja za zabieg przeprowadzany w warszawskim salonie fryzjerskim (moje włosy sięgały wówczas mniej więcej do łopatek) zapłaciłam około 400 zł; wydaje się, że to dużo, uważam jednak, że było warto, bo efekty keratynowego prostowania utrzymują się dłużej niż zakładałam;
  • zmiany w pielęgnacji – włosy po keratynowym prostowaniu wymagają innych kosmetyków, na wiele składników trzeba uważać (o tym napiszę więcej za kilka dni); jest to jednak wada tylko pozornie – w rzeczywistości dzięki temu możemy zacząć nowy, o wiele lepszy i bardziej korzystny dla włosów sposób pielęgnacji. Poza tym wreszcie mamy motywację, aby nauczyć się czytać nie zawsze oczywiste składy kosmetyków do włosów! J
  • włosy na początku, przez około 2 tygodnie, są bardzo przyklapnięte – stan ten zależy od tego, jaki preparat został użyty do zabiegu. Myślę jednak, że jeśli bardzo obawiamy się tego objawu, możemy nałożyć keratynę nieco dalej niż od samej nasady włosów.


Polecam czy odradzam?

Zdecydowanie polecam zabieg keratynowego prostowania – szczególnie osobom o włosach:
  • bardzo zniszczonych,
  • puszących się,
  • bez blasku,
  • wymagających ciągłego używania suszarki i/lub prostownicy,
  • plączących się.


Jeśli więc Wasze włosy doprowadzają Was do szału, próbowałyście już wielu metod pielęgnacji, ale nic nie skutkuje, a z rozpaczy rozważacie już ścięcie włosów i zapuszczanie od nowa (zgroza!), to keratynowe prostowanie jest zdecydowanie dla Was :)

Jak wybrać odpowiedni salon oferujący zabieg keratynowego prostowania?
  1. Przede wszystkim odradzam wykonywanie zabiegu w przypadkowym salonie – na przykład za pośrednictwem Groupona. Słyszałam historie, w których dziewczyny płaciły mnóstwo pieniędzy za zabieg, który okazywał się być oszustwem – po umyciu włosów nie było widać żadnych efektów!
  2. Najlepiej o zabieg zapytać w ulubionym salonie fryzjerskim – ja o tym, że moja fryzjerka go wykonuje, dowiedziałam się właśnie od niej i to przez przypadek.
  3. Jeśli nie mamy ulubionego salonu, popytajmy znajomych i przejrzyjmy fora internetowe.
  4. Zanim umówimy się na zabieg, porozmawiajmy z fryzjerem. Wypytajmy go o wszelkie szczegóły – dobry specjalista udzieli nam pomocnych wskazówek. 
Zapytajmy fryzjera:
  • przy użyciu jakiego produktu wykonywany jest zabieg i jakie będą jego efekty (odradzam stosowanie bardzo mocnej keratyny, po której włosy przez wiele dni pozostają bardzo przyklapnięte – również na czubku głowy!),
  • jak pogodzić zabieg z farbowaniem włosów (nie powinno się wykonywać go minimum 2 tygodnie po farbowaniu ani farbować włosów do 2 tygodni po zabiegu – dobry fryzjer na pewno nam to powie),
  • jak dbać o włosy po zabiegu (te informacje są oczywiście w internecie, ale warto upewnić się u specjalisty – może doradzić coś specjalnie pod kątem danych włosów, wskazać przydatne kosmetyki),
  • ile zabieg będzie kosztował na naszej długości włosów (zbyt niskie ceny powinny wydać się nam podejrzane).


Dobrym pomysłem jest też poproszenie fryzjera o zdjęcia jego klientek przed zabiegiem i po nim – wiele salonów dokumentuje w ten sposób swoje działania.

Czy któraś z Was też przeszła zabieg keratynowego prostowania włosów? Jak długo utrzymywały się efekty?

112 komentarzy :

  1. Wow, efekt jest niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba jedyna wada :D Dlatego zazwyczaj wyciskam tylko szklankę, chyba, że mam towarzystwo, a to często się zdarza :D Nawet tatę przekonałam do soków z cytrusów!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie teraz wyglądają! :) Efekt u Ciebie bardzo mi się podoba, ale sama na taki zabieg bym się nie zdecydowała. Po pierwsze na szczęście go nie potrzebuję, bo moje włosy są w dobrej kondycji. Po drugie, zwyczajnie nie zniosłabym tego, że nie mam najmniejszych szans na to, zeby je zakręcić! :D No i jak jeszcze dołożymy do tego, że moje biedactwa są bardzo cienkie, to po takim zabiegu pewnie zostałyby mi proste, lśniące niteczki bez żadnej objętości. :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja też mam niezbyt gęste włosy, a jednak nie było tak źle :) Chociaż pierwsze 2 tygodnie włosy były aż za bardzo gładkie :))

      Usuń
    2. Hej :) serio nie da się w żaden sposób później zakręcić tych włosów po takim zabiegu? Ja cały czas się waham i nie wiem co zrobić...

      Usuń
    3. To zależy od włosów i przede wszystkim od produktu użytego do zabiegu - jedne działają silniej, a inne słabiej ;)

      Usuń
  4. Jestem dwa tygodnie po keratynowym prostowaniu. Robiłam w domu preparatem encanto. Sama bym sobie pewnie nie poradziła, więc pomagała mi koleżanka. Jestem póki co bardzo zadowolona. Unikam kosmetyków z solą. Mam włosy falowane z tendencja do puszenia i z tego powodu zdecydowałam się na ten zabieg. Tak jak napisałaś, stylizacja włosów nie jest potrzebna i to mi się najbardziej podoba:-) włosy są błyszczące, zdrowe, poprostu piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super. Unikaj też kosmetyków z alkoholem, SLS i SLES oraz silikonami :) Napiszę o tym więcej za kilka dni.

      Usuń
  5. a mi się marzą włosy kręcone... bardzo bardzo ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że podobnym sposobem można też włosy keratynowo zakręcić? :)

      Usuń
    2. Jak można kręcić włosy na ten sposób?

      Usuń
  6. Nigdy nie miałam do czynienia z tym zabiegiem, ale efekt jest świetny! Twoje włosy wyglądają naprawdę cudownie :). Gdyby kiedyś mi się odmieniło (całe życie chciałam uzyskać mocniejszy skręt), to z pewnością rozważę tę opcję.

    OdpowiedzUsuń
  7. zrób dobry uczynek na święta i pomóż nam w zbiórce - http://allegro.pl/show_item.php?item=4869030971 lub udostępnij link i podaj dalej, będziemy wdzięczni :*

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja ma włosy proste jak druty i chciałabym miec loki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Efekt powala faktycznie! Ja myślałam o tym keratynowym prostowaniu ale chciałam zrobić sobie sama w domowych warunkach. Ceny w salonach niestety do mnie nie przemawiają. :/ chociaż... Ty piszesz, że zapłaciłaś 400 zł, to nawet nie tak źle;) może już spadły trochę ceny, ja to z 2 lata temu patrzyłam... No i dość długo się efekt utrzymuje, skoro po 4 miechach dalej tak pięknie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że napisałaś o tym post :)
    Efekt na Twoich włosach jest świetny. Ten zabieg mocno chodzi mi po głowie, ale jednak boję się go wykonać. Przeraża mnie to prostowanie, a z drugiej strony chyba nie mam żadnego takiego zaufanego fryzjera...

    OdpowiedzUsuń
  11. Olbrzymia zmiana na Twoich włosach! Ja również jestem zadowolona z tego zabiegu na moich włosach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki piękny efekt ! :) Ja swoje włosy prostuję co jakiś czas, chociaż już z rok myślę o tym zabiegu :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Moj kolezanka z pokoju rok temu bardzo zniszczyla sobie włosy trwala. Miesiac temu przeszla keratynowe prostowanie wlosow ufryzjera i jdst mega zadowolona :) zajakkes 2miesiace bede jej robic poetorke,gdzyz nie usmiecha jej sie placic 200 zl, zacos, co moznawykonac w domu taniej:) wlosy ma ledwie do ramion, wiec nie powinienbyc to wielki klopot,niemniej jednak nie poradzi sobie sama,wiecpoprosila mnie o pomoc, normalnie czuje sie jak profesjonalistka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja następnym razem też zrobię w domu, mam już nawet wszystkie potrzebne elementy ^^
      To powtórka po 3 miesiącach od zabiegu? Dlaczego tak szybko?

      Usuń
  14. Ciekawa jestem czy u mnie dałoby radę keratynowe prostowanie na tak kręconych włosach ^^ I ile by się trzymało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od wielu czynników, nie tylko od struktury włosów, ale też od tego, jak o nie dbasz i czy nie używasz "zakazanych" składników ;)

      Usuń
  15. hej. jakim preparatem mialas wykonywane prostowanie?

    OdpowiedzUsuń
  16. witam. mam problem poniewaz prpstowalam wlosy encanto ale odlewka. po zabiegu okazalo sie ze rozjasnione wlosy sa w fatalnym stanie. gorszym niz przed zabiegiem. czy moge po dwoch dniach isc na odzywianie ich? naprawde sa w oplakanym stanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, trudno mi to ocenić, niewiele wiedząc o tym, jak wykonałaś zabieg, jakie masz włosy, czy postępowałaś zgodnie z ulotką informacyjną i czy faktycznie wina leży po stronie odlewki. Na odżywianie możesz iść zawsze – jeśli chcesz to zrobić, poinformuj fryzjera o tym, że robiłaś encanto i że się nie udało, może dodatkowo Ci coś doradzi.
      Czy pytasz, obawiając się, że zabieg u fryzjera może pogorszyć stan włosów i zniwelować skutki keratynowego prostowania? Moim zdaniem jeśli encanto faktycznie tak bardzo się nie udało, to już nic tu nie zaszkodzi, bo i tak nie widzisz dostatecznych efektów. Jeśli jednak nie jest aż tak źle, zapytaj fryzjera, czy w czasie zabiegu odżywczego będzie korzystał z kosmetyków zawierających m.in. silikony i silne detergenty (tych lepiej po keratynowym unikać, chociaż raz użyte zapewne żadnej masakry na głowie nie spowodują).
      Na pocieszenie dodam, że czasem się zdarza, że włosy u niektórych dziewczyn po encanto tuż po pierwszym myciu wydają się być niezbyt ładne, a po drugim nagle pięknieją. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale to się zdarza. Zanim pójdziesz do fryzjera, umyj więc jeszcze raz głowę szamponem bez SLS i SLES i upewnij się, czy na pewno jest tak źle :)

      Usuń
    2. Dziekuje za szybka odpowiedz. tak wszystko robilam zgodnie z instrukcja itd. masz racje moze najpierw umyje je itd. bo jak pisalam zabieg wykonywalam 2 dni temu wiec efekt od razu PO byl okropny. na pewno dam znac jak wlosy reaguja po kilku myciach:) obawoam sie zeby odzywianie nie wyplukaly tej keratyny, ktora ewentualnie wpila sie we wlos i aby nie obciazyc ich:)

      Usuń
    3. Może jeszcze nie wszystko stracone, trzymam kciuki :)

      Usuń
    4. :) nie dziekuje. na moim miejscu wybralabys sie mimo wszystko na odzywienie? dziękuję za wsparcie. jestem pierwszy raz w takiej sytuacji i nie wiem czy ryzykowac. a jestem umowiona na jutro:)

      Usuń
    5. Witam, Ja robie prostowanie keratynowe od 2 lat, i ten zabieg w żaden sposob nie niszczy włosów. Tylko wtedy gdy zabieg jest zle i nie profesjonalnie wykonany. Przyczyną takiego efektu moze byc zbyt słaba prostownica albo zbyt mala ilosc produktu wmasowanego we wlosy albo zle wykonany zabieg, kazdy etap jest bardzo wazny i musi byc wykonany starannie. Bardzo wazne jest uzywanie odpowiednich kosmetyków po takiem zabiegu. Ja pomlecam prostowanie a Alfa Pharm (Milano)Keratin Terapy.

      Usuń
  17. Wciąż nie mogę się przekonać do tego zabiegu. Trudno mi uwierzyć w to, że miałby być zdrowy (w końcu to sama chemia, ostry zapach i wysoka temperatura). Ale przyznam szczerze, efekty są imponujące :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem wielką fanką tego zabiegu. Cenowa, niestety z nią nie jest zbyt dobrze, ale warto oszczędzić te pieniądze. Rok temu miałam pierwszy zabieg. Dziś, kiedy wybieram się na kolejny nadal widzę pozytywne efekty.

    OdpowiedzUsuń
  19. A ile to miałoby być "za tanio"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od długości włosów i preparatu, ale cena np. 100 zł za zabieg w salonie na długich włosach jest bardzo podejrzana.

      Usuń
  20. Kochana ratuj! Jestem po kreatynowym prostowaniu włosów i pojawił się u mnie olbrzymi problem. Mianowicie włosy zaczęły wychodzić mi dosłownie garściami. Nigdy wcześniej tak nie miałam. Jak myślisz, jaki może być tego powód? Czy może to być wina niewłaściwie wykonanego zabiegu? Czy może nieodpowiedniego szamponu? Po zabiegu zaczęłam stosować szampon dla dzieci od babydream, który bardzo plącze mi włosy podczas mycia. Podpowiedz mi proszę, co mogę zrobić by zmniejszyć efekt wypadania, różne opcje, spróbuje je zastosować i będę się modlić żeby przestały wypadać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, trudno powiedzieć... Szampon tu raczej nie jest winny, może to kwestia zastosowania preparatu do zabiegu? A co używałaś? Jesteś pewna że to przez zabieg? Wypadanie włosów ma niestety całe multum potencjalnych powodów i czasem trudno dociec, co akurat u nas jest winowajcą... Mi na wypadanie bardzo pomogła kozieradka, wpis znajdziesz na blogu. Upewnij się, czy ten problem nie ma u Ciebie podłoża hormonalnego też może?

      Usuń
    2. Problemy z wypadaniem włosów zaczęły się parę dni po zabiegu. Nagle zaczęły wychodzić wielkimi ilościami. Włosy prostowałam w domu z pomocą siostry zestawem Alfaparf Lisse Design Keratin. Spróbuję tej wcierki, może podziała. Na wszelki wypadek umówię się również do ginekologa.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Nałożenie keratyny bezpośrednio na skórę głowy może spowodować uszkodzenie cebulek włosów. W efekcie pasma będą wypadać.

      Usuń
  21. Problemy z wypadaniem włosów zaczęły się parę dni po zabiegu. Nagle zaczęły wychodzić wielkimi ilościami. Włosy prostowałam w domu z pomocą siostry zestawem Alfaparf Lisse Design Keratin. Spróbuję tej wcierki, może podziała. Na wszelki wypadek umówię się również do ginekologa.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam pytanie czy przed zabiegiem warto obciac troche wlosy np koncowki bo codziennie prostuje wlosy i sie niszcza :/ a na 6 lipca mam umowiana wizyte na ten zabieg i mysle czy wczesniej sie nie obciac.Bardzo prosze o odp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że możesz je podciąć, jeśli są podniszczone, to nawet bym to radziła :)

      Usuń
  23. siemanko mam pytanie dziewczyny i prosze o odpowiedz w piatek zrobilam kreatyne mam proste wlosy ale troche sie puszyly i odksztalcaly po spaniu i zniszczone farbowaniem wiec zdecydowalam sie na zabieg efekt po byl super proste jak druciki lsniace itp ale po spaniu zauwazylam ze troche sie odksztalcaja wiec je wzielam na prostownice ale ja myslalam ze po zabiegu one caly czas beda super proste ,jaki ma byc efekt po tej kreatynie sa gladkie ale boje sie ze jak umyje w poniedzialek 1 raz to efekt bedzie inny
    drugie moje pytanie dotyczy piatku kiedy to robilam kreatyne rano a wieczorem niestety moj maz odkrecil prysznic i niechcacy troche zmoczyl mi wlosy ale nie od zewnatrz tylko przy karku delikatnie prysla na nie woda a rano widzialam ze troche w tym miejscu sie odksztalcily dlatego wzielam je na prostwnice czy to moglo bardzo zaszkodzic boje sie ze przy karku zaczna sie puszyc
    prosze odpowiedzcie SARA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca rozumiem: po spaniu odkształciły Ci się tuż po zabiegu przed pierwszym myciem głowy? Wtedy wystarczy takie pasmo wyprostować prostownicą i już.
      Co do drugiego pytania, to jeśli zmoczył je bardzo delikatnie, a Ty je wyprostowałaś, to moim zdaniem nie powinno to zaszkodzić :)

      Usuń
    2. Mam podobny problem ... wczoraj miałam keratynowe prostowanie włosów, a dzisiaj końcówki mi się lekko odkształciły ... a czy po pierwszym myciu, jeśli je dobrze wysuszę to wrócą do wcześniejszego ładu? Bo boje się użyć prostownicy ..

      Usuń
    3. Szybko użyj prostownicy, nie zaszkodzi - tylko tam, gdzie są odgniecenia.

      Usuń
    4. a jeśli jej nie użyję to po umyciu odgniecenia zostaną? ://

      Usuń
    5. Po umyciu? Powinnaś to zrobić przed, więc nie wiem.

      Usuń
  24. zostało mi po zabiegu jeszcze trochę szamponu alfaparf, czy mogłabym go użyć przy pierwszym myciu włosów? a potem kupiłabym sobie babydream, mogłabym tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zależy który i co ma w składzie.

      Usuń
    2. to jest ten szampon, który fryzjerka nakładała mi podczas zabiegu, a z firmy alfaparf jest chyba tylko taki jeden, ale pewna nie jestem (ale wiesz o jaki mi chodzi?) bo nie wiem czy mogę go użyć czy on jest tylko do zabiegu ...

      Usuń
    3. Nie wiem tego nie znając składu ;)
      Skoro był użyty do zabiegu to równie dobrze może to być szampon oczyszczający, który po nim się już nie nadaje. Jeśli masz ten szampon, to przepisz skład i będziemy wiedziały.

      Usuń
  25. Mogłabyś mi powiedzieć czy jak po umyciu włosów będę chciała zastosować odżywkę aby się lepiej rozczesywały, to czy mam nałożyć ją od razu po umyciu czy chwile zaczekać?
    I jak będę chciała włosy wysuszyć suszarką to czy przed tym mam rozczesać włosy czy czesać w trakcie suszenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Nie ma to znaczenia - po prostu trochę odsącz włosy z wody, zanim ją nałożysz.
      2. To także jest bez znaczenia. Ja na przykład nie czeszę włosów po myciu, same mi się doprowadzają do porządku podczas suszenia - naturalnego lub suszarką ;)

      Usuń
  26. Czy po keratynowym prostowaniu można obciąć końcówki po kilku dniach czy zaczną się falować?

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy po keratynowym prostowaniu można spać w kucyku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! Tylko nie przed pierwszym umyciem głowy po zabiegu ;)

      Usuń
  28. Jestem juz dwa mycia po zabiegu keratynowego prostowania. Był on wykonywany zestawem firmy montibello, były w końcu takie cudowne. Mam wiecznie spuszone, rozjaśniane na długości włosy, które też zazwyczaj są lekko pofalowane, jedna strona bardziej, druga mniej - udręka. Po 1 myciu było lekkie rozczarowanie, że już nie są aż tak wygładzone i nalozylam trochę oleju na nie, lecz przesadziłam, wiec na drugi dzień chodziłam w kucyku, a na następny w koku, gdy rozpuscilam włosy przed drugim myciem wyglądały całkiem ok, po oleju mało co zostało, włosy były całkiem wygładzone i nawet proste. Pierwsze mycie było szamponem wygladzajacym sylveco, na co nałożona maska garnier olej kokosowy i masło kakaowe. Naolejowalam włosy na mokro olejem z nasion malin i zabrałam się do drugiego mycia profesjonalnymi kosmetykami, które dostałam po zabiegu - montibello morphosse, szampon i odżywka. Wydawało mi się, że wszystko było ok, włosy mylam wieczorem, wiec odczekalam aż wyschna i poszłam spać. Rano myślałam, że się poplacze, puch i nieregularne fale. Nie aż tak jak wcześniej, ale jednak spodziewałam się czegoś innego. Tak marzyłam o tym by moje włosy w końcu jakoś wyglądały, mimo pielęgnacji wciąż są spuszone i nie takie jakie bym chciała. Zdecydowalam się na zabieg, a teraz takie coś.. Czy to może być przeproteinowanie? Czy po prostu zabieg nie podzialal? Proszę o pomoc, nie wiem kompletnie co zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć, nie robiłam zabiegu Montibello, nie wiem też np. jakie są składy kosmetyków, których używałaś, np. Garniera. Rozumiem, że zabieg był wykonany w salonie? Musiałaś odczekać jakiś czas z umyciem głowy? Jeśli zrobiłaś wszystko według zaleceń, a mimo to efekt nie jest widoczny wcale, to odczekałabym jeszcze kilka dni, w tym czasie umyła głowę jeszcze ze 2 razy - jeśli nie będzie lepiej, idź do salonu, w którym robiłaś zabieg. Dobry fryzjer powinien zwrócić Ci chociaż część kosztów, jeśli faktycznie efekty nie są widoczne.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Garnier ten ma odpowiedni skład, sprawdzałam go z listą 'zakazanych' składników po prostowaniu na tym blogu :D tak będę musiała zrobić, dzisiaj kolejne mycie i mam nadzieje, że jednak wszystko jest ok. Dziekuje bardzo za radę! :)

      Usuń
  29. Mam pytanie, czy po keratynowym prostowaniu włosów można robić wcierki z kozieradki?

    OdpowiedzUsuń
  30. O to byłoby coś dobrego dla moich wiecznie puszących się suchych włosów, które czasem wyglądają jakby były bardzo zniszczone. Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  31. Mialam robiony zabieg dwa razy, z pierwszego bylam bardzo zadowolona i efekt utrzymal sie kilka miesiecy. Drugi, w tym samym salonie, byl ok, ale juz efekty mnie tak nie zachwycily. A teraz podjelam walke i zaczynam drozdzowanie, suplementy i olejowanie, zobaczymy co z tego wyniknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam, czy mogę się dowiedzieć w jakim salonie w Warszawie robiła Pani ten zabieg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne - w Studio Fryzur Hollywood na ul. Domaniewskiej.

      Usuń
    2. Super, bardzo dziękuję :)

      Usuń
  33. Czy rozjasniane wlosy można prostowac keratynowo?
    Tym bardziej że są to pasemka i włosy są bardzo zniszczone pasemka robione 15.12.2015 a na keratyne jestem zapisana na 15.01.2016 czy to dobry pomysł nie chce zostać bez wlosow :-\

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabieg jest przeznaczony do włosów m.in. rozjaśnianych, więc nic nie powinno się złego stać pod tym względem. Generalnie trzeba odczekać minimum 2 tygodnie po farbowaniu, zanim poddamy włosy zabiegowi, więc jeśli pójdziesz miesiąc później, będzie ok :)

      Usuń
    2. Mowi sie, ze keratyna jest nawet do wlosow rozjasnionych i zniszczonych - zalezy jak bardzo. Moje po zabiegu zaczely sie kruszyc. Z dnia na dzien okazalo sie ze wiele pasm jest nie do uratowania i tylko kwestia czasu jest kiedy sie wykrusza ;/

      Usuń
  34. Super Dziękuje za odpowiedź pozdrawia :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. A może spróbuj zabiegów keratynowych na włosy? Nie wiem czy masz proste czy kręcone, ale tak czy inaczej polecam keratynowe zabiegi kosmetykami Amazon Keratin. Amazon Keratin ma bardzo szeroką gamę produktów keratynowych. Mają zarówno zabiegi które służą do wyprostowania włosa jak i również produkty nie zmieniające jego struktury. Tymi kosmetykami można super zregenerować włosy. No i obłędnie pachną! Ja uwielbiam keratynę czekoladową... Po zakończeniu zabiegu włosy są gładkie, nawilżone, dogłębnie odżywione, zregenerowane, błyszczące i łatwo je układać..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, amazon keratin, to najlepszy wybór. Ja na tym robię prostowanie włosów keratyną i efekt jest zdecydowanie najlepszy na tym produkcie.

      Usuń
  36. Naprawdę nie trzeba używać suszarki po tym zabiegu? Dotąd spotykałam się tylko z wiadomościami, że jest to konieczne, bo inaczej włosy i tak będą się kręcić. Więc jak z tym w końcu jest? Naprawdę łatwo pogubić się w tych wszystkich informacjach ;d

    OdpowiedzUsuń
  37. Ratunku!!! Byłam na prostowaniu keratynowym trzy dni temu, efekt końcowy bardzo zadowalający,miekkie, błyszczące, "lejące" się włosy, jednak nie trwał zbyt długo :/ dzisiaj umyłam głowę i mam włosy takie jak przed prostowaniem keratynowym :/ Jaki może być powód, że keratyna tak szybko mi się wypłukuje (po 3 dniach to chyba nienormalne), a to już mój drugi zabieg i znów jest to samo :/ Bardzo proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  38. Cześć mam umówioną wizytę na keratynowe prostowanie i nie mogę się doczekać ,mam włosy długości do łopatek czy ok 300 zł to dużo ?

    OdpowiedzUsuń
  39. Czy po keratynowym prostowaniu moge rozjasnic wlosy? Wiem, ze mozna farbowac 2 tygodnie po zabiegu, ale nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi czy mozna rozjasniac.

    OdpowiedzUsuń
  40. Czy napewno można prostować włosy rozjaśnione??? Ja miałam wykonany zabieg 3 mc temu preparatem Lisap Ultimate po miesiacu rozjaśniłam włosy teraz chciałam powtórzyć zabieg prostowania a moja fryzjerka mi odradz :-( i nie wiem co robić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po 3 miesiącach od keratynowego prostowania chcesz znów wykonać zabieg? To dość szybko, ja nie mam niestety doświadczenia w tak częstym powtarzaniu zabiegu...

      Usuń
    2. Jeśli chodzi o częstość zabiegu To sam producent podaje, że za ieg można powtarzac co 5 tygodni. Mi chodzi raczej o to, że fryzjerka powiedziała, iż prostowarów może nie zadziałać na rozjasnione włosy.

      Usuń
    3. Nie do końca zrozumiałam przez literówkę - "prostowarów". Jeśli chodzi o wykonanie keratynowego prostowania na rozjaśniane włosy, to tak, jak najbardziej można. Myślę, że Twojej fryzjerce mogło chodzić o zbyt krótki odstęp pomiędzy rozjaśnianiem i zabiegiem lub znyt częste powtarzanie jednego bądź drugiego.

      Usuń
  41. Zapraszamy po kosmetyki po zabiegu keratynowego prostowania włosów
    www.keratrade.com.pl
    W sprzedaży keratynowe prostowanie włosów Encanto.

    OdpowiedzUsuń
  42. Szukając informacji o produkcie amazon keratin trafiłam na twój blog. Czy znasz może ten produkt? Możesz coś o nim napisać?

    OdpowiedzUsuń
  43. Czy na mocno rozjasniane wlosy tez można

    OdpowiedzUsuń
  44. Czy po keratynowym prostowaniu włosów można stosować płukankę Srebrzyk? Oto skład: Aqua, Quaternium-52, CI 60730, CI 17200, Acetic Acid. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Pierwszy raz prostowanie keratynowe robiłam w salonie fryzjerskim i tam użyli tej od amazon keratin. Teraz sama kupuję od nich keratynę, wychodzi bardzo ok :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Hej,

    super blog, bardzo przydatne te posty o keratynowym prostowaniu włosów :D Właśnie sama się zdecydowałam, żeby się wybrać na taki zabieg :) W moim salonie używają keratyny firmy dikson - Dikson Keratin Action - słyszałaś może o takim produkcie? Tak jak przeszukuję googla to na polskich stronach za dużo o tym nie piszą. Wiesz coś może o takiej keratynie :)?

    Z góry dziękuje za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  47. O włosy po zabiegu trzeba dbać, trzeba je myć szamponami bez silikonów i soli, stosować proteinowe maski, specjalne odżywki. Wtedy efekt utrzymuje się bardzo długo. Myślę, że ważne jest też jakiej keratyny używa fryzjer. Mi robiono zabieg na amazon keratin, później stosowałam też ich szampon i odżywke. Efekt wytrzymał 6 miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, po keratynowym prostowaniu trzeba odpowiednio dbać o włosy, żeby utrzymać efekt. Jeśli chodzi o codzienną pielęgnację- kupiłam specjalny zestaw z INOAR- Pos Progress. To jest szampon i odżywka. Skład jest delikatny i podtrzymuje rezultat zabiegu.

      Usuń
  48. Ja mam strasznie gęste, grube i puszące się włosy. :( Co prawda puszą się tylko przez jeden dzień po umyciu, ale tak strasznie mi to przeszkadza że ostatnio myślałam nad tym zabiegiem. W jakim salonie robiłaś prostowanie keratynowe?:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Hej, z natury mam kręcone wlosy i od jakiegos czasu mysle o tym prostowaniu, bo chce odpoczac od lokòw :) zastanawiam sie jednak czy po tych kilku miesiacach wlosy zaczna mi sie kręcic tak jak teraz. Mial ktos moze wykonany zabieg na lokach? Wiem ze kazdy wlos reaguje inaczej ale moze macie jakies doswiadczenie w tym przypadku :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  50. hej,

    czy po keratynowym prostowaniu używałas jakiegoś szamponu tonującego? do tej pory udało mi się znaleźć tylko takie, które zawierają SLS, a składnik ten nie jest polecany po keratynowym prostowaniu.

    pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale do tonowania i tak lepsze są maski moim zdaniem :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. poleś jakąś, proszę :) a jeśli będzie bezpieczna dla włosów po keratynowym prostowaniu, to już w ogóle będzie super!

      Usuń
    4. Ja używam teraz Davines - pisałam o niej we wpisie podsumowującym pielęgnację latem :)
      http://mfairhaircare.blogspot.com/2016/09/aktualizacja-wosow-lato-2016.html

      Ale nie mam jej teraz przy sobie, więc nie wiem, czy po keratynowym byłaby ok.

      Usuń
  51. witam,
    Czy mogłabym zapytac o te trzy skladniki czy sa zakazane przy keratynowym prostowaniu wlosów?:
    sodium cocoamphoacetate, sodium lauroyl sarcosinate,disodium laureth solfosuccinate.
    Z gory dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja miałam keratynowe prostowanie inoar .W życiu nie uwierzyłabym, że to naprawdę tak długo działa, gdybym na codzień tego nie miała :) I używałam pielęgnacji inoar duo pack pas progerss. Dobra pielęgnacja po zabiegu i spokój na wiele miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
  53. trochę nie jest tak jak pani napisała. Otóz bez problemu można ufarbować włosy prawie zaraz po zabiegu. Moje włosy (ciemny blond) zostały w wyniku prostowania bardzo bardzo rozjaśnione. Do tego keratyna jest żółta, i taki odcień zyskały moje włosy. Dwa dni po zabiegu ufarbowałam włosy - nic się nie stało, włosy nadal są super proste. Odcień jest nadal niestety ciepły więc spróbuję zastosować fioletową płukankę - zobaczę co się stanie. W każdym razie na pewno nie trzeba czekać 2 tygodni. Pozdrawiaom, Ewa

    OdpowiedzUsuń
  54. Ciekawe rzeczy można się dowiedzieć z tego bloga, poleciłam od razu koleżance.

    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: