niedziela, 26 marca 2017

Recenzja: Farmona, Radical, Odżywka wzmacniająco-regenerująca do włosów zniszczonych i wypadających


Większość osób, które zaglądają na mój blog, z pewnością zna wcierkę Jantar – dziś chciałabym zrecenzować jej „siostrę bliźniaczkę”, czyli wcierkę Radical tej samej firmy, czyli Farmony. Kosztuje i wygląda podobnie, czy zatem warto ją kupić?

Oceny cząstkowe: dobryneutralnysłaby.

Opakowanie

Szklana przeźroczysta butelka z maleńkim otworem na czubku zamykanym czerwoną nakrętką. Opakowanie było z jednej strony mało wygodne, bo wymagało niezłego trząchania nad głową, żeby wydobyć ze środka płyn, z drugiej zaś tego typu „zaworek” zabezpieczał przed wylaniem zbyt dużej ilości wcierki na włosy. Jeśli zdecyduję się w przyszłości na kolejne opakowanie, raczej przeleję ją jednak do innej butelki.

Zapach

Wcierka pachnie jak męska woda po goleniu: mocno, zdecydowanie, na dłuższą metę męcząco, ale przyzwyczaiłam się do tego zapachu.


Skład

Aqua (woda), Alcohol Denat (alkohol, może przesuszać, ale we wcierkach ułatwia wnikanie substancji aktywnych), Equisetum Arvense (Horsetail) Extract (wyciąg ze skrzypu polnego), Panthenol (pantenol), Inulin (inulina), Hydrolyzed Silk (hydrolizowany jedwab), Camelia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract (ekstrakt z zielonej herbaty), PEG-40 Hydrogenated Castrol Oil (emulgator), DMDM Hydantoin (konserwant), Methylchloroisothiazolinone (konserwant), Methylisothiazolinone (konserwant), Citric Acid (regulator pH), Parfum (zapach), Butylphenyl Methylpropional (składnik zapachowy), Citronellol (składnik zapachowy), Hexyl Cinnamal (składnik zapachowy).

Wcierka bazuje przede wszystkim na wyciągu ze skrzypu polnego – ważnym składniku, po który często sięgają producenci kosmetyków do włosów. Wyciąg taki ma właściwości regenerujące, wzmacnia włosy, zapobiega łupieżowi, rozdwajaniu się i łamaniu włosów.

W kosmetyku znajdziemy też ekstrakt z zielonej herbaty, który tonizuje skórę i zapobiega rozwojowi stanów zapalnych, działa regenerująco, ściągająco, kojąco i nawilżająco. Przypuszczam, że to właśnie ten ekstrakt sprawił, że odżywka tak dobrze się u mnie sprawdziła i łagodziła wszelkie podrażnienia skóry głowy. Mimo że zawiera alkohol, nie podrażniała jej ani nie wywoływała swędzenia.


Działanie

Wcierkę Radical stosowałam po prawie każdym myciu głowy przez dwa miesiące. Nakładałam ją na skórę, gdy włosy już trochę podeschły, aby z niej nie spłynęła wraz z wodą. Parę razy zdarzyło mi się o niej zapomnieć, ale mogę powiedzieć, że korzystałam z niej regularnie 2-3 razy w tygodniu.

Mam wrażenie, że wcierka zahamowała u mnie wypadanie włosów w około 60-70%, czyli całkiem nieźle. Najlepszą jej funkcją okazał się jednak wpływ na moją skórę głowy – gdy zaczęłam stosować ją regularnie, całkowicie pozbyłam się problemu podrażnień i świądu, który dokuczał mi wcześniej. Pod tym względem kosmetyk okazał się być naprawdę świetny.

Konsystencja i wydajność

Wcierka ma wodnistą konsystencję i jest praktycznie przeźroczysta. Nie skleja włosów, nie przetłuszcza ich, nie zauważyłam też, aby przesuszała. Mi starczyła na równo 2 miesiące używania.


Cena i dostępność

Odżywka Radical Farmony kosztuje około 12 zł za opakowanie, w którym znajdziemy 100 ml płynu. Kupimy ją w drogeriach, myślę też, że może być dostępna w aptekach.

Podsumowanie

Obok wcierki Jantar, do której jest zresztą trochę podobna, to drugi popularny kosmetyk Farmony. Jest od niej wprawdzie dużo biedniejsza pod kątem składu, ale za to w przynajmniej moim przypadku lepiej zadziałała na stan skóry głowy. Polecam wcierkę Radical, jeśli poszukujecie wcierki taniej, łatwo dostępnej i efektywnej, a jednocześnie nie boicie się wcierek na bazie alkoholu. Ja mam raczej wrażliwą skórę głowy, a mimo to nie dość, że kosmetyk ten jej nie podrażnił, to jeszcze ukoił i uspokoił sprawiając, że przez bite dwa miesiące nie miałam z nią żadnych problemów.


Co myślicie o tej odżywce? Jak jest Wasza opinia na jej temat?

Polecam:

18 komentarzy :

  1. Z tej serii najbardziej lubiłam szampon ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zakupłęm jakieś ampułki z bursztynem ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam mgiełkę do włosów z tej serii, ale posiada ona alkohol więc używam jak wcierki i też działa podobnie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kompletnie sie u mnie nie sprawdziła

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ją na oku już długi czas, może w końcu się skuszę sama ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zaczęłam stosować tą odżywkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię tę firmę, i ta wcierka jest ma mojej chciej liście:D. Dopiero zaczynam stosowanie wcierek (jakoś przez 4 lata włosomaniactwa nie widziałam potrzeby, ale przemogłam się, aby zapuścić włosy), radical czeka na swoją kolej:D

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie akurat ta wcierka niewiele dała - miałam wrażenie, że przyczynia się raczej do przetłuszczania. Bo ani na wypadanie, ani przyspieszenie porostu niewiele pomogła...;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobrze ją wspominam :)
    Mi jednak nie wystarczała na długo, ale dobre działanie rekompensowało tę niedogodność :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czy mogłabyś podlinkować wpis w którym znajdę informację z jakich sklepów zamawiasz naturalne oleje? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ақпарат алу үшін Сізге рахмет әрқашан сау қатысты


    Obat Leukimia

    Obat Herbal Kista

    Zahra Herbal

    Obat Jantung Bocor

    Obat Penyubur Kandungan

    OdpowiedzUsuń
  12. I know this is one of the most meaningful information for me. And I'm animated reading your article. But should remark on some general things, the website style is perfect; the articles are great. Thanks for the ton of tangible and attainable help.
    obat penggugur kandungan

    OdpowiedzUsuń
  13. Pengobatan patah tulang dengan menggunakan obat herbal adalah pilihan yang sangat tepat, karena obat herbal ini terbukti ampuh dan mujarab untuk menyembuhkan patah tulang dengan secara alami dan tanpa harus operasi dan prosesnya sekitar satu sampai dua bulan pengobatan.

    http://obatpatahtulang.my.id

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe inspiracje dobra robota!

    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: