środa, 17 lutego 2016

Pytania do eksperta: idealne nożyczki do obcinania włosów – jak je kupić i pielęgnować?


Wybór dobrych nożyczek to jedna z pułapek właściwej pielęgnacji włosów – powszechnie wydaje się bowiem, że narzędzie do ich obcinania nie ma większego znaczenia, ot, byleby skrócić pasma. Tymczasem używanie dobrych nożyczek (czytaj: ostrych i nie szarpiących włosów) to jedno z podstawowych remedium na zdrowe i nierozdwajające się końcówki, ponieważ tępe nożyce, zamiast je obcinać, jedynie miażdżą je i rozrywają. Tylko jak wybrać te odpowiednie? Czy trzeba jakoś szczególnie o nie dbać? Na moje pytania odpowiedzieli specjaliści ze sklepu Fryzomania.pl!

Jakimi nożyczkami powinniśmy obcinać włosy?

Wybór nożyczek jest bardzo istotną kwestią dotyczącą pielęgnacji włosów. Pragnąc zdrowych włosów, musimy sięgnąć po nożyczki profesjonalne. Dzięki szlifowanym ostrzom pasma są gładko przecinane, a końcówki nie ulegają rozdwajaniu. Nożyczki muszą być dobrze dopasowane do dłoni – dlatego należy zwrócić uwagę na ich rozmiar i dobrze wyprofilowane otwory na palce. Dzięki ostrym nożyczkom strzyżenie jest wygodne i szybsze.

Czym grozi obcinanie włosów tępymi nożyczkami?

Obcinanie włosów tępymi nożyczkami wpływa bardzo niekorzystnie na włos, gdyż go uszkadza. Po takim cięciu włos jest rozdwojony, nie układa się i wygląda fatalnie.

Na co zwracać uwagę, gdy kupujemy nożyczki w sklepie? Czy materiał, z jakich są one wykonane, jest ważny?

Dobre nożyczki powinny być wykonane ze stali szlachetnej, dobrze jeśli są antyalergiczne.

Jak dbać o nożyczki do włosów? Jak je czyścić i przechowywać?

Jeżeli chodzi o dbanie o nożyczki, najważniejsze jest oczyszczenie ich z włosów po każdym użyciu, zdezynfekowanie, naoliwienie oraz odłożenie do etui.

Czy włosy powinno się obcinać na sucho czy mokro? Jaka jest różnica?

Zdecydowanie strzyżenie na mokro daje lepszy efekt. Dokładniej dobrać można pasma włosów, które gładko się przecinają. Unika się nierówności, a strzyżenie jest precyzyjne.

Czym są degażówki?

Degażówki to rodzaj nożyczek z ostrzami w kształcie ząbków. Dzięki takim nożyczkom możemy przerzedzać włosy gęste, nie ryzykując w ten sposób, że skrócimy je na całości. Włosy gęste po przerzedzeniu lepiej się układają.


Jakich nożyczek do włosów używacie? Czym według Was są idealne nożyczki przeznaczone do tego celu? A może macie jakieś patenty na to, by dobrze je pielęgnować?


Inne wpisy z tej serii:

21 komentarzy :

  1. Póko co włosy podcina mi koleżanka nożyczkami z Rossmanna. Nie zauważyłam by przyśpieszały rozdwajanie się końców więc jest dobrze :) też bym kupiła, ale nie podetnę sobie sama włosów na prosto a domownicy się tego nie podejmą :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Póko co włosy podcina mi koleżanka nożyczkami z Rossmanna. Nie zauważyłam by przyśpieszały rozdwajanie się końców więc jest dobrze :) też bym kupiła, ale nie podetnę sobie sama włosów na prosto a domownicy się tego nie podejmą :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, sama odpada. A dlaczego nikt w domu nie chce, to łatwe u kogoś do wykonania :)

      Usuń
  3. Mi zawsze podcina ulubiona fryzjerka, jestem bardzo zadowolona z jej usług. Nie znam się na tym sama. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Waham się między zakupem maszynki lub nożyczek do strzyżenia włosów, po maszynce końcówki są podobno bardzo ostre :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od rodzaju włosów czy po maszynce cięcie się uda i włosy bedą się układać,na sam początek może nożyczki ? :)

      Usuń
    2. Też bym chętnie spróbowała maszynką :)

      Usuń
  5. Kiedyś jakaś fryzjerka potraktowała mi włosy degażówkami. Moje cienkie włosy zupełnie przestały się układać,wiły się na każdą stronę, do tej pory są wystrzępione - dopiero odrastają do równych długości. Najgorzej było z grzywką :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama mam nożyczki z Rossmanna i je sobie chwalę :) zdecydowałam się na samodzielne podcinanie (z pomocą mamy), bo po pierwsze nie chciałam przepłacać, a po drugie - osiedlowi fryzjerzy mają tępe i niedokręcone nożyczki. Szkoda, że tak mało osób wie, że ostrość nożyczek ma ogromny wpływ na to, jak włosy będą wyglądać. Teraz mam w planach kupno bardziej profesjonalnych ze stali nierdzewnej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Włosy podcinam u fryzjera, jednak jeśli nie znajdę odpowiedniego salonu planuje zakup nożyczek i podcinanie w domu. Niestety zdarzyło mi się mieć podcięte włosy tępymi nożyczkami w profesjonalnym salonie, po takiej wizycie czułam się mocno zniesmaczona - uważam, że fryzjerzy powinni mieć zadbany, profesjonalny sprzęt... A szkoda, bo lubię wizyty u fryzjera... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie,sama będąc na praktykach widziałam to i przyznam,ze nie podoba mi się.Ja mam już do czynienia z klientami i też warto zwrócić na to,ze nNIE KAŻDY SALON PO KAŻDYM KLIENCIE Dezynfekuje,czy to nożyczki czy grzebień warto też zauważyć,ze wiele fryzjerów nie rozumie,że 2-3 cm to nie 6 cm :)
      Na szczęście uczę się na błędach fryzjerów :)

      Usuń
    2. No niestety, nie każdy :P

      Usuń
  8. Super post :) Jako początkowa fryzjera ale już ścinająca nożyczkami polecam te fryzjerskie nożyczki.Bardzo fajnie ścinają i nie tępią się szybko.szybko. Jednak trzeba pamiętać żeby takie nożyczki nie spadły na podłogę.Zawsze ścinam końcówki na mokro,dlaczego? Ja mam wrażenie,że nie tylko wtedy lepiej się ścina ale również końcówki lepiej wyglądają i rzadziej się rozdwajają.Przy takich nożyczkach bardzo też warto zwrócić uwagę na ich oczyszczanie.Po mimo,że używamy je tylko my warto jednak je zdezynfekować. Najpierw oczyścić z włosów,przemyć letnią wodą i popsikać płynem do dezynfekcji narzędzi fryzjerskich ale czasami wystarczy jeśli korzystamy tylko z nich same to popsikać preparatem z alkoholem:)
    Jeśli chcemy podcinać końce w domu to uważam,że lepiej kupić dobre nożyczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Dobrze, że zwróciłaś uwagę na upuszczenie nożyczek na ziemię, to też ważne!
      Dzięki :)

      Usuń
  9. Będę musiała sobie niedlugo sprawic nowe nozyczki bo zauwazylam ze po moim jakos szybciej koncowki sie rozdwajaja niz dawniej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat niedawno wreszcie zainwestowałam w Jaguarki, ale nie wiedziałam czy trzeba je jakoś specjalnymi płynami ''konserwować'' bo na ich stronce właśnie są sprzedawane jakieś takie żele do tego przeznaczone.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakość nożyczek ma duży wpływ na to czy włosy po obcięciu pozostaną gładkie czy zaczną się rozdwajać. Dobre nożyczki znajdziecie na stronie LokiKoki.pl.

    OdpowiedzUsuń
  12. Postarajcie się o wybór odpowiednich nożyczek a podziękujecie sobie później. Wiem co mówię

    OdpowiedzUsuń
  13. Rozjaśniacz do włosów to produkt służący do rozjaśniania koloru włosów, tworzenia pasemek lub całkowitej zmiany koloru. Dzięki zawartości silnych substancji chemicznych, takich jak nadtlenek wodoru, otwiera łuskę włosa i rozjaśnia jego naturalny pigment. Ze względu na intensywność działania, zazwyczaj jest używany przez doświadczonych fryzjerów, aby uzyskać profesjonalne efekty przy minimalizowaniu ryzyka uszkodzeń włosów.




    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: