sobota, 2 maja 2015

Recenzja: L’biotica, Biovax Glamour Orchid, Intensywnie regenerująca maseczka do wszystkich rodzajów włosów


Na początku lutego firma L’biotica wprowadziła na rynek nową linię masek do włosów Biovax Glamour, w skład której weszło 5 nowych produktów. Siłą każdego z nich miały być nowoczesne, bardzo oryginalne składniki, których nie znajdziemy nigdzie indziej – wśród nich znalazły się między innymi 24-karatowe złoto, ekstrakt z kawioru czy pył diamentowy. Istne „bułkę przez bibułkę” – pomyślałam, czytając po raz pierwszy składy nowych masek. Czy tak wymyślne składniki faktycznie zrobią włosom dobrze? A może to tylko chwyt marketingowy?

Dodatkowym czynnikiem, który nakazywał mi podchodzić do nowych Biovaxów z dużą rezerwą, była ich wysoka cena w stosunku do niewielkiej – jak na tę firmę – pojemności opakowań produktów (około 17 zł za 125 ml).

Gdy więc dostałam do rąk maskę Biovax Orchid (która trafiła do mnie już w połowie stycznia), byłam z jednej strony ciekawa jej działania, z drugiej zaś nie mogłam pozbyć się nieco sceptycznego do niej nastawienia.

Testowałam ją więc wnikliwie przez ostatnie dwa miesiące – nie chciałam pisać o niej wcześniej, chociaż wiem, że pierwsze recenzje nowych Biovaxów wykwitły jak grzyby po deszczu na blogach już na początku lutego. Zależy mi jednak na tym, by pisać o naprawdę sprawdzonych produktach, by nie wprowadzać nikogo w błąd, a nie wierzę, że można ocenić kosmetyk po dwóch tygodniach używania – nawet, jeśli stosuje się go codziennie.

Oceny cząstkowe: dobryneutralnysłaby.

Opakowanie

Nieduży, plastikowy słoik z nakrętką – pojemnik mieści zaledwie 125 ml maski. Wygodne w użyciu, typowo „Biovaxowe” opakowanie, które wymaga nakładania produktu palcami. Nie ma się więc co dziwić, że w kosmetyku upchnięto konserwanty

Zapach

Słodkawy, mało wyrazisty i według mnie nieco mdły, ale w gruncie rzeczy neutralny. Pozostaje na włosach nawet do kilkunastu godzin po spłukaniu maski.


Skład

W masce znajdują się następujące składniki: Aqua (woda), Cetearyl Alcohol (emolient), Glycerin (gliceryna), Ceteareth-20 (emulgator), Glycol Distearate (emolient i emulgator), Quaternium-87 (związek pozyskiwany z warzyw, który ułatwia rozczesywanie), Cetrimonium Chloride (konserwant, który ma działanie lekko emulgujące i ułatwia rozczesywanie), Orchis Mascula Flower Extract (ekstrakt z orchidei), Tuber Magnatum Extract (ekstrakt z trufli), Prunus Amygdalus Dulcis Oil (olej z migdałów), Betain (stabilizator), Lawsonia Inermis Leaf Extract (ekstrakt z henny), Sorbitan Stearate (emulgator), Synthetic Wax (wosk syntetyczny), Polysorbate 60 (emulgator), Parfum (zapach), Sodium Benzoate (konserwant dopuszczony do stosowania w kosmetykach naturalnych), Potassium Sorbate (konserwant dopuszczony do stosowania w kosmetykach naturalnych), Benzyl Alcohol (konserwant, może uczulać), Phenoxyethanol (konserwant), Methylchloroisothiazolinone (konserwant), Methylisothiazolinone (konserwant), Citric Acid (kwas cytrynowy, reguluje pH kosmetyku), Talc (talk), C.I. 77007, C.I. 73360 (barwniki), Hexyl Cinnamal (konserwant, może uczulać).

Maska Biovax Orchid okazuje się więc być kosmetykiem emolientowo-humektantowym (nawilża i zapobiega odparowaniu wody z włosów). Jednak czym dalej, tym w składzie gorzej – dobrze, że nie odwrotnie. Maska zawiera szereg ciekawych, dobroczynnych składników, ale producenci dodali do niej także sporo konserwantów, w tym owiany złą sławą Benzyl Alcohol.

Informacja, że produkt nie zawiera SLS i parabenów (którą szczyci się firma) jest – moim zdaniem – na wyrost: parabenów nie ma, ale przecież są konserwanty (a z tymi nigdy nic nie wiadomo – więcej w tym wpisie), natomiast brak SLS nie jest niczym niezwykłym – od kiedy to Sodium Lauryl Sulfate dodaje się do masek?...

Ze składników pozytywnych możemy zaś wymienić np.:
  • Ekstrakt z orchidei – ten tytułowy składnik maski przedłuża młodość włosów, nawilża je i zmiękcza;
  • Ekstrakt z trufli – wzmacnia włosy, sprawia, że są bardziej wytrzymałe i mniej się łamią, nawilża i odżywia;
  • Quaternium-87 – kationowy związek amonu pozyskiwany z warzyw, który ułatwia rozczesywanie, działa antystatycznie, nadaje blask i miękkość włosom.

Działanie

U mnie maska Biovax sprawdziła się średnio – okazała się być zbyt lekka i delikatna, by dociążyć włosy, a przy większości zastosowań miałam wrażenie, że nie widzę wcale efektów jej działania. Nie przeczę, że może odżywiać, nabłyszczać i pielęgnować, myślę też, że pomaga zwalczać elektryzowanie i ułatwia rozczesanie włosów po umyciu, ale… czy tak nie działa przypadkiem większość masek? Czy trzeba było aż użyć orchidei i trufli, by uzyskać taki efekt?

Może jestem nieznośnie sceptyczna, ale bardzo nie lubię, gdy producent mami mnie hasłami i obietnicami, a wiem, że wiele osób skusi się na ten i podobne produkty właśnie ze względu na pięknie brzmiące nazwy składników, które są w nich zawarte.

Chciałabym też dodać, że przez dwa miesiące używania maski zdążyłam przetestować ją na rozmaite sposoby – nakładałam ją samą i z dodatkiem oleju, przed myciem i po nim, w towarzystwie odżywki i bez niej. Za każdym razem efekt był bardzo podobny: może być, ale szału brak.

Nie chcę, żebyście odebrały moją opinię jako znak, że maski Biovax Orchid nie warto kupować – bardzo możliwe, że u wielu osób taki dobór składników się świetnie sprawdzi. Niestety, najwidoczniej ja nie jestem w tej grupie szczęśliwców. Może to i lepiej, może postawię dzięki temu na nieco tańsze produkty :)

Konsystencja i wydajność

Maska ma przeciętnie gęstą konsystencję, biały kolor i wzbogacona jest maleńkimi fioletowymi kuleczkami, które są nieco twarde w dotyku i rozpuszczają się, gdy próbujemy je ścisnąć palcami.

Maska starczyła mi na dokładnie 8 użyć (stosowałam ją w niewielkiej ilości mniej więcej na ¾ długości włosów).


Cena i dostępność

Jak już wspominałam, cena jest nieprzystająca do ilości maski – za 125 ml produktu zapłacimy około 17 zł. Uważam, że to sporo.

Nową serię Biovax znajdziemy w drogeriach Rossmann.

Podsumowanie

Jak dla mnie maska ma działanie neutralne – moje włosy potrzebują najwyraźniej czegoś o silniejszym działaniu. Lepiej sprawdza się jako baza do półproduktów niż kosmetyk sam w sobie. Czy jest więc sens rezygnować z o wiele tańszych ziołowych ekstraktów na rzecz droższych, wymyślnych dodatków? Mam wątpliwości.

A co Wy sądzicie o tej i innych maskach Biovax z serii Glamour?


Zobacz też:

41 komentarzy :

  1. Kuszą mnie te maski bardzo, słyszałam, że czarna świetnie dociąża. No ale właśnie cena jest za wysoka, moje włosy bardzo chłoną i maski i oleje więc sądzę, że takie pudełeczko starczyłoby mi góra na 3 razy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam to oszczędnie, ale pojemność jest maleńka i przy gęstych włosach starczyłaby pewnie na 4-5 razy...

      Usuń
  2. W promocji w Rossmannie kupiłam tę opisywaną przez Ciebie i złotą wersję nowych masek Biovax. Z wydajnością faktycznie nie jest dobrze - złota wystarczyła mi na 4 użycia, a orchidei jeszcze nie próbowałam, ale skoro pojemność ta sama, to nie nacieszę się nią zbyt długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? To chyba masz włosy do tyłka, bo ja mam do połowy pleców i maska starczyłam mi na kilkanaście (dokładnie 13) zastosowań.

      Usuń
  3. Mam zamiar skusić się na jakąś maskę z Biovaxu, ale jeszcze nie wiem czy zdecyduję się na tą, bo jak sama mówisz, nie wiem czy warto wydawać tyle kasy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym postawiła na jakiś ze starszych Biovaxów :)

      Usuń
  4. Mnie to przede wszystkim zauroczyło... opakowanie Biovaxa :D Skład niezbyt, bo quaternium, no i przede wszystkim oczekuję dobrego nawilżenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie po użyciu tej maski było średnio z nawilżeniem...
      A opakowanie w tym wszystkim wyszło im chyba najlepiej ;)

      Usuń
  5. Niedawno takze testowalam Biovaxa tylko z innego i mialam podobne zdanie do Ciebie :-) niby cos dziala ale jakby nic :-D. Raczej nie skusze sie na inne no chyba ze cena nieco spadnie bo rzeczywiscie za taka pojemnosc cena jest za wysoka :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. miałam kilka biovaxów i żaden mnie nie przekonał... więcej nie próbuję, wolę kupić kallosa bo o dziwo jeszcze żadnego nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kupiłam ją w promocji i teraz czeka w kolejce do testowania. Mam nadzieję że u mnie sprawdzi się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam jeszcze żadnej maski z tej ich nowej serii, ale skuszę się na pewno chętnie na wersję Gold. Co do Twojej maski, to nie lubię takich, które sprawiają, że włosy są miękkie i lekkie, Myślę, ze to nie byłby dobry produkt dla mnie. A ten diamentowy pył i trufle... to mnie rozwaliły. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie ta maska sprawdza się chyba najlepiej, bo sprawia,że moje włosy falują - a lubię ten efekt. Podoba mi się też kawior, bo dodaje włosom moim objętości i grubości. Reszta jest ok, ale te dwie najlepsze moim zdaniem.
    SLS dodają do masek :P Np. tradycyjna maska Henna Treatment Wax :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Eh dlaczego w Rossie nie ma tych standardowych masek o poj 250ml...

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mialam jeszcze żadnej z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie różowiutkie :D
    Nie używałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie miałam jeszcze żadnej z tej serii, ale tej chyba jednak nie kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rossmann jak zwykle zawyża cenę, w jednym ze sklepów u mnie maseczki z Biovax są tańsze. Alle mniejsza o to. Maski Biovax używałam i zawsze byłam zadowolona. Mimo tych konserwantów miały dobry wpływ na moje włosy i nie uczulały. Jestem ciekawa jak sprawdzi się ta maseczka i mimo wszystko ją przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. niestety pojemność nieadekwatna do ceny :/ może kiedyś się skuszę jak nie będę miała zapasów a będzie w promocji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo wydajne. Mi maska Biovax wystarczyła na ponad miesiąc przy długich włosach, a stosowałam ją 2-3 razy w tygodniu.

      Usuń
    2. Zadziwiłaś mnie może się skuszę kiedyś na promocji :)

      Usuń
  16. nie miałam ale jak tylko zużyje zapasy to mam wielką chęć na coś z tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie miałam jej jeszcze nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam perlowa i naprawdee mimo malej pojemnosci jest bardzo wydajna:)

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie ogółem Biovaxy średnio się sprawdzały, ale to było na początku włosomaniactwa, więc może jeszcze do nich wrócę. Szkoda, że w składzie tyle konserwantów. Przekombinowali :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy jej nie próbowałam, teraz używam Macadamii głęboko odżywczej i jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem ciekawa tych nowych Biovaxów, jeszcze nie miałam ani jednego :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja mam taką przeciw wypadaniu włosów i sprawdza się bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pilomax dodaje SLS do masek dlatego zraziłam się do nich, a kupuję Biovax.

    OdpowiedzUsuń
  24. Miałam tą maskę . I niestety nie mam żadnych efektów ,no może prócz tego ze włosy mi się pusza. Jeśli chodzi o regenerację to - niewypał. Ale jest też coś fajnego w tej masce - kolor opakowania ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie zgodzę się, regeneracja jest widoczna po paru użyciach. Moje włosy maska świetnie nawilżyła i sprawiła, że poprawił się ich naturalny skręt! Włosy się puszą jak się je wcześniej zaniedbało, a użycie raz czy dwa, a nawet 10 razy maski nie zawsze przyniesie tak szybko efekt choćby była cudowna. Regeneracja włosów to proces.

      Usuń
  25. Do Wiki. W których Piolmaxach jest SLS? Bo znam je trochę i nigdzie nie widziałam sls- ów

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie próbowałam tej nowej serii masek,ogólnie większość recenzji jakie czytałam jest raczej neutralna,szału nie robią te nowe maseczki chyba pozostanę przy standardowej wersji maski regenerującej

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie za to szał zrobił szampon z nowej serii:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodam tylko (bo nie moge edytowac komentarza), ze tez jest w rossmanie, bardzo zmiękcza włosy i swietnie pachnie. polecam

      Usuń
  28. jak wczesniej powiedziano maseczka baaardzo zmiekcza wlosy, sa mieciutkie jak u dziecka XD jest tez super wydajna a zapach mi sie bardzo podoba, w zyciu bym nie powidziala ze mdly ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja mam czarne chyba z kawiorem od L'biotica i też są świetne. Polecam również Proffesional Therapy. Działa cuda.

    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: