czwartek, 17 stycznia 2019

Recenzja: Montibello, maska do włosów Total Repair


Zauważyłam, że maska ta ma bardzo dobre opinie w internecie i mimo wysokiej ceny jest często polecana. Byłam ciekawa, czy faktycznie warto po nią sięgnąć – tym bardziej, że nie znajdziemy jej w żadnej popularnej drogerii.

Oceny cząstkowe: dobryneutralnysłaby.

Opakowanie

Typowe dla masek: odkręcany słoik o pojemności 200 ml. Wygodny, z krótkim opisem i dobrze widocznym składem.

Zapach

Według producenta „Ma elegancki i delikatny zapach kwiatowy, bardzo kosmetyczny, o bazie drewniano-piżmowej i lekko kwiatowej”. Według mnie zapach ten jest dziwny: ani nie słodki, ani nie ziołowy, ani nie kwiatowy… Miałam wrażenie, że pachnie bardziej plastikowym opakowaniem niż faktycznym kosmetykiem. Drewnem? Może odrobinę. Mimo wszystko jednak nie przeszkadza.

Skład

Aqua (woda), Cetearyl Alcohol (emolient), Lanolin Alcohol (emolient), Behetrimonium Chloride (konserwant, antystatyk), Cetrimonium Chloride (konserwant, antystatyk), Sodium PCA (humektant), Quaternium-80 (antystatyk, odżywia), Propylene Glycol (humektant), PPG-3 Benzyl Ether Myristate (emolient), Alanine (antystatyk, ułatwia rozczesywanie), Alaria Esculenta Extract (wyciąg z brązowych alg), Aspartic Acid (kwaśny aminokwas, chroni skórę), Butylene Glycol (humektant), Butylphenyl Methylpropional (składnik zapachowy), Carbocysteine (nawilża, zmiękcza), Dextrin (reguluje lepkość kosmetyku), Disodium EDTA (kompleksuje jony metali), DMDM Hydantoin (konserwant), Fructose (fruktoza), Glucose (glukoza), Glutamic Acid (antystatyk, odżywia), Hexyl Nicotinate (antystatyk), Hexylene Glycol (emulgator), Hydrolized Wheat Protein (hydrolizowane proteiny pszenicy), Iodopropynyl Butylcarbamate (konserwant), Isopropyl Alcohol (wysuszający alkohol), Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolized Wheat Protein (antystatyk, pogrubia, odżywia), Methicone (polimer, działa jak bariera ochronna), Parfum (zapach), Polyquaternium-10 (antystatyk, ułatwia rozczesywanie), Polyquaternium-22 (antystatyk), PPG-1 Trideceth-6 (emulgator), Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate (emolient), Sucrose (sacharoza), Urea (mocznik), VP/DMAPA Acrylates Copolymer (kondycjoner).

Dużo antystatyków jak na jeden produkt (aż dziesięć) – po tej masce włosy nie mają prawa się elektryzować. Zwróciłam też uwagę na składnik zapachowy znajdujący się zadziwiająco wysoko w składzie.

Poza tym maska ma zarówno emolienty, jak i proteiny i nawilżacze, czyli najważniejsze trio zostało zachowane. Do tego jeden ekstrakt, kilka ważnych drobiazgów takich jak mocznik i polimer, a także aminokwas. Brak tu silikonów i olejów.


Działanie

Maska odżywiała i wygładzała moje włosy, zapobiegała puszeniu i całkiem dobrze emulgowała oleje. Stosowałam ją przez kilka tygodni raz na kilka dni, nakładając ją na 10 minut po myciu głowy.

Konsystencja i wydajność

Nigdy w życiu nie widziałam maski do włosów o tak gęstej konsystencji! Kosmetyk jest jak zaprawa murarska, a do tego ciągnie się jak guma do żucia. Ma to swoje wady i zalety: z jednej strony sprawia, że kosmetyk nie spływa z włosów, a wręcz można je ułożyć dzięki nim na czubku głowy bez użycia gumki i niemalże przykleić tak, że prawie się nie zsuwają (serio!). Z drugiej zaś taka gęstość sprawia, że produkt trudniej jest na włosach rozprowadzić, przez co wydajność maski jest nieduża.


Cena i dostępność

Cena za maskę jest dość wysoka i waha się od 50 do nawet 70 zł za 200 ml. Produkty Montibello są dostępne w salonach fryzjerskich, sklepach fryzjerskich i przez internet.

Podsumowanie

Maska z nieco nietypowym składem, ale koniec końców całkiem dobra w działaniu. Może się sprawdzić na włosach, które łatwo obciążyć (nie zawiera olejów i silikonów), a także na zniszczonych (proteiny, aminokwas), ale trochę mniej do typowego odżywiania. Myślę, że dobrze jest stosować ją zamiennie z kosmetykiem bardziej odżywczym, o zawartości olejów i ekstraktów – taki duet może być dla włosów dobrym połączeniem.


Miałyście okazję używać jakiś kosmetyków Montibello?
Co myślicie o tej masce?

Zobacz też:


  • Jak zdiagnozować, czego potrzebują włosy?
  • Najlepsze metody na przyspieszenie porostu włosów – moje roczne obserwacje i ranking 
  • Jak wyczyścić Tangle Teezer?

    • 3 komentarze :

      1. Maska jest mi znana, nie stosowałam ją u siebie ale klientki bardzo sobie ją chwalą:)

        OdpowiedzUsuń
      2. I tego było mi trzeba:) Dzięki bardzo za recenzje, mnie sie przydała. Teraz też zna celowniku mam serum do włosów muszę coś z nimi zrobić, ale to też coś na pewno tu znajdę w tym temacie.

        OdpowiedzUsuń

      Popularne w tym miesiącu: